«تئاتر مجادله برای کودکان» اثر «نیک همند» با ترجمه «علی ظفر قهرمانی نژاد» و ۴ اثر از سری کتاب‌های طلایی نشر نو، از شماره ۲۱ تا ۲۴ با عناوین «دن‌کیشوت»، «سه‌تفنگدار»، «رابین هود و دلاوران جنگل» و «خرگوش مشکل‌گشا» ۵ کتابی هستند که به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده‌اند.

کتاب

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: «تئاتر مجادله برای کودکان» اثر «نیک همند» با ترجمه «علی ظفر قهرمانی نژاد» و ۴ اثر از سری کتاب‌های طلایی نشر نو، از شماره ۲۱ تا ۲۴ با عناوین «دن‌کیشوت»، «سه‌تفنگدار»، «رابین هود و دلاوران جنگل» و «خرگوش مشکل‌گشا» ۵ کتابی هستند که به تازگی از سوی نشر نو منتشر شده‌اند.

معرفی کتاب | چگونه کودکان را اجتماعی بار بیاوریم | از دن‌کیشوت تا رابین‌هود

منبعی ارزشمند برای کودکان و نوجوانان

کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان» با زیر عنوان «کمک به رشد مهارت‌های اجتماعی عاطفی و خلاق» منبع ارزشمندی است برای معلمان، روانشناسان، مددکاران اجتماعی، هنردرمانگران و سایر کسانی که به کار با کودکان و نوجوانان در فضاهای آموزشی و اجتماعی علاقه‌مندند.

این اثر، کتاب بدیعی است که کارکرد درام برای کودکان دبستانی را شرح می‌دهد. تلفیق پویایی است از تئاتر و روان‌شناسی که هر گام از فرایند تئاتر مجادله را، اعم از فعالیت‌ها و کارگاه‌ها و اجراها، توضیح می‌دهد و البته با این هدف که فعالان حوزه کودک و نوجوان خودشان بتوانند از آن برای آموزش بهره‌مند شوند.
الگوی سنجیدۀ این کتاب کودکان را در مواجهه با بی‌ثباتی‌های خانوادگی توانمند می‌سازند و به آنها کمک می‌کنند مسائل بغرنجی چون گذار به مدرسه، منزل، یا حتی کشوری جدید را بررسی کنند. استفاده از کتاب در مدارس و سازمان‌های ویژۀ کودکان و نوجوانان می‌تواند درک کودکان را از همبستگی، تعلق، مسئله‌گشایی، اعتراض سازنده، و عضویت در اجتماع ارتقا بخشد و آنها را به آزمودن انواع نقش‌ها و کشف راه‌حل‌های کارساز و با دوام برای مشکلات شخصی و عمومی ترغیب کند.
نشر نو کتاب «تئاتر مجادله برای کودکان» اثر «نیک همند» را با ترجمه «علی ظفر قهرمانی نژاد» در 221 صفحه، به بهای 200 هزار تومان منتشر کرده است.

کتاب‌های طلایی برای همه‌ نسل‌ها

نام «کتاب‌های طلایی» را شنیده‌اید؟ نشنیده‌اید؟ حق دارید. نسل‌های امروز از این سری کتاب‌های مشهور نسل‌های دیروز خیلی مطلع نیستند. احتمالاً اگر از کتابخوان‌ها و کتاب‌خوانده‌های نسل قبل، از پدران و مادرانتان بپرسید، خاطره‌ای از آشنایی و دوستی و الفت خود با این کتاب‌ها برایتان تعریف می‌کنند؛ کتاب‌هایی که در «مؤسسه انتشارات امیرکبیر» عبدالرحیم جعفری منتشر می‌شد و نسلی نوپا را پابه‌پای خودش با کتاب آشنا و همراه کرد. عمده این کتاب‌ها ترجمه نوجوانِ آن روزگار و ویراستار و فرهنگ‌نویس نامدار امروز است؛ محمدرضا جعفری. شماری از صاحب‌نظران، زبان و لحن‌هایی را که مترجم در روایت این کتاب‌ها به‌کار برده است، از نمونه‌های درخشان و مؤثر ادبیات کودک و نوجوان تلقی کرده‌اند. کودکان و نوجوانان از راه این کتاب‌ها با بزرگ‌ترین داستان‌ها و قصه‌های ادبیات جهان آشنا می‌شوند و به جهانی قدم می‌گذارند پر از شخصیت‌ها و ماجراهای شگفت و اتفاقات حیرت‌انگیز. با سندباد بحری بادبان می‌گشایند و دریا به دریا می‌روند تا ناشناخته‌ها را کشف کنند، با هفت کوتوله هم‌قدم می‌شوند و می‌روند دیدن سپیدبرفی، با آرتورشاه و دلاوران میزگرد ملاقات می‌کنند و راه‌ورسم قهرمانی و جوانمردی می‌آموزند، به دل اقیانوس می‌زنند و شکوه نهنگ سفید، موبی‌دیک، را نظاره می‌کنند. خوب است خودتان کتاب‌های طلایی را دست بگیرید و ورق بزنید و بخوانید و به جمع هزاران کودک و نوجوان دیروز بپیوندید و در جهان این داستان‌ها کنار آنها حاضر شوید. شاید بپرسید که این کتاب‌ها برای کودک و نوجوان امروز قدیمی نیست؟ جواب این است که اگر بزرگ‌ترین آثار ادبی تاریخ بشر قدیمی شده باشد، این داستان‌ها هم قدیمی شده است. این داستان‌ها زنده، تازه و تپنده‌اند تا ادبیات، تخیل و جست‌وجوگری در روان انسان زنده است. تا کنون 20 عنوان از این مجموعه منتشر شده بود و به تازگی شماره‌های 21 تا 24 هم منتشر شده است که اجمالا آنها را معرفی می‌کنیم.

معرفی کتاب | چگونه کودکان را اجتماعی بار بیاوریم | از دن‌کیشوت تا رابین‌هود

ماجراجویی‌های جذاب و خواندنی دن‌کیشوت

دن کیشوت گه در این مجموعه برای کودکان و نوجوانان مانند دیگر کتاب‌هایی مجموعه طلایی خلاصه شده، با ارائه ساختاری جدید و نثری جذاب و سرزنده به شکلی گسترده به عنوان اولین رمان مدرن جهان شناخته می شود. شخصیت اصلی داستان، دن کیشوت آن قدر جذب داستان‌های عاشقانه شوالیه‌ها شده که تصمیم می‌گیرد خودش هم به یک جور شوالیه تبدیل شود. او همراه خدمتکار وفادارش، سانچو پانزا، پا به انواع و اقسام ماجراجویی‌های جذاب می‌گذارد. این دو شخصیت تکرارنشدنی با یکدیگر به دور دنیا می چرخند و یکی از جاودانه‌ترین داستان‌های تاریخ را رقم می‌زنند. رمان دن کیشوت برای بیش از چهارصد سال است که تخیل مخاطبان را مسحور جذابیت خود ساخته و تأثیر شگرفی بر نسل‌های مختلف نویسندگان، از جمله دیکنز، ملویل، فاکنر و بسیاری دیگر داشته است.

نشر نو این کتاب 47 صفحه‌ای را به بهای 50 هزار تومان منتشر کرده است.

معرفی کتاب | چگونه کودکان را اجتماعی بار بیاوریم | از دن‌کیشوت تا رابین‌هود

سه تفنگدار؛ رمانی درباره ماجراجویی، جاسوسی، توطئه و قتل

سه تفنگدار رمانی است که توسط الکساندر دوما، رمان نویس و نمایشنامه‌نویس مطرح فرانسوی نوشته شده است. داستان آن که در قرن هفدهم می‌گذرد، ماجراهای مرد جوانی به نام دارتانیان را پس از ترک خانه برای سفر به پاریس، برای پیوستن به تفنگداران بازگو می‌کند. دارتانیان یکی از سه تفنگدار عنوان کتاب نیست. دوستان او آرتوس، پاراتوس و آرامیس، دوستان جدا نشدنی ای هستند که با شعار «همه برای یکی ، یکی برای همه» زندگی می‌کنند ، شعاری که ابتدا توسط دارتانیان مطرح می‌شود. سه تفنگدار در ژانر، در درجه اول یک رمان و یک داستان ماجراجویی تاریخی است. با این حال، دوما همچنین به طور مستمر درباره این بی عدالتی‌ها، سو استفاده‌ها و پوچ گرایی‌های رژیم وابسته حرف می‌زند و با بحث درباره جمهوری خواهان و سلطنت طلبان در فرانسه جنبه سیاسی دیگری به رمان بخشیده است. این داستان برای اولین بار از مارس تا ژوئیه 1844در زمان سلطنت جولای، چهار سال قبل از انقلاب فرانسه در سال 1848، نوشته شده است. الکساندر دوما در این کتاب ماجراجویی، جاسوسی، توطئه، قتل، انتقام، عشق، رسوایی و تعلیق را به هم می‌آمیزد و شخصیت‌های کوچک تاریخی را به شخصیت‌هایی بزرگتر از زندگی تبدیل می کند.

نشر نو این کتاب 54 صفحه‌ای را به بهای 50 هزار تومان منتشر کرده است.

معرفی کتاب | چگونه کودکان را اجتماعی بار بیاوریم | از دن‌کیشوت تا رابین‌هود

رابین هود کابوس ثروتمندان

رابین هود از محبوب ترین شخصیت‌های داستانی ادبیات انگلستان است. او یاغی و تیراندازی زبردست است که دارایی‌های حکومت و ثروتمندان را می‌دزدد و میان تهیدستان تقسیم می‌کند. رابین هود در جنگل شروود مخفی شده و ماموران پادشاه دست به هر حیله و نقشه‌ای می زنند تا او را دستگیر کنند.
این داستان مشهور بارها به صورت فیلم و انیمیشن درآمده است.

نشر نو، رابین هود و دلاوران جنگل را در 31 صفحه، به بهای 50 هزار تومان منتشر کرده است.

معرفی کتاب | چگونه کودکان را اجتماعی بار بیاوریم | از دن‌کیشوت تا رابین‌هود

خرگوش مشکل‌گشا

کتاب خرگوش مشکل‌گشا، یکی از آثار خواندنی مجموعه کتاب‌های طلایی است به قلم مایکل فیلیپ وست (1888-1973) .

وی معلم و محقق زبان انگلیسی بود که در اواسط دهه 1900 به طور گسترده در هند کار کرد. او طرح خواندن «خوانندگان روش جدید» (Longmans، Green and Co) و فهرست خدمات عمومی کلمات انگلیسی (Longman, Harlow, Essex, 1953) را تولید کرد.

نشر نو خرگوش مشکل‌گشا را در 39 صفحه، به بهای 50 هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 870568

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha