باشگاه استقلال با ارسال نامه ای به سازمان لیگ، نسبت به افزایش احتمالی سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس اعتراض کرده است.

لوگوی استقلال

به گزارش همشهری آنلاین، این روزها بحث و جنجال پیرامون تعداد سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد افزایش یافته است. سال گذشته قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه چنانچه هر بازیکن خارجی در کمتر از 60 درصد دقایق فصل برای تیمش به میدان برود، به ازای هر بازیکنی که کمتر از این عدد باشد، یک سهمیه خارجی آن تیم برای فصل بعد می سوزد.

در پرسپولیس به دلیل اینکه دقایق حضور وحدت حنانوف و نبیل باهویی به حد نصاب اعلام شده نرسیده، 2 سهمیه این باشگاه مطابق قانون باید کاهش پیدا کند. سپاهان، تراکتور و فولاد نیز همگی درگیر این قانون هستند و استقلال تنها تیم لیگ برتر است که بازیکنان خارجی این تیم بیشتر از 60 درصد دقایق فصل قبل را به میدان رفته‌اند و آبی‌ها مشکلی بابت این موضوع ندارند و می‌توانند از سهمیه 1+5 خود استفاده کنند.

در روزهای اخیر، پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که نام برده شد، به شدت پیگیر افزایش سهمیه بازیکنان خارجی خود بوده‌اند و مکاتباتی را با فدراسیون و سازمان لیگ داشته‌اند. قانونی که به موجب آن، پرسپولیس و فولاد با کاهش 2 سهمیه و سپاهان و تراکتور با کاهش یک سهمیه روبرو شده‌اند و این تیم‌ها در تلاش هستند تا سازمان لیگ قانونی که تصویب کرده بود را نادیده بگیرد.

هواداران استقلال در فضای مجازی و کانال‌های هواداری، به شدت نسبت به این موضوع معترض بوده و مدعی هستند که باشگاه استقلال نباید اجازه دهد که سازمان لیگ خلاف قوانینی که تصویب کرده، عمل کند چرا که جذب بازیکن خارجی توسط رقبا، باعث تقویت آنها در فصل بعد می شود.

از سوی دیگر، مخالفت پرسپولیس و رضا درویش، مدیرعامل این باشگاه با درخواست استقلال، سپاهان و تراکتور مبنی بر افزایش سقف بودجه سبب شده تا هواداران استقلال با زیر فشار گذاشتن فرشید سمیعی و دیگر مدیران باشگاه، خواستار ایستادگی آبی‌ها مقابل درخواست پرسپولیس شده و از افزایش سهمیه بازیکنان خارجی این تیم جلوگیری کنند.

در همین خصوص، از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که فرشید سمیعی با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ، صراحتا مخالفت خود را با افزایش سهمیه بازیکنان خارجی پرسپولیس و دیگر تیم‌ها اعلام کرده و از فدراسیون نیز خواسته است تا پای قانونی که فصل قبل تصویب شده، بمانند.

گفته می‌شود که سازمان لیگ روز یکشنبه قرار است که نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند. باید دید که آنها پای قانونی که سال قبل سر و صدای زیادی به پا کرد خواهند ماند و یا با نادیده گرفتن این بند مهم و افزایش سهمیه خارجی بازیکنان پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و فولاد، باعث جنجال جدیدی در فوتبال ایران خواهند شد.

کد خبر 870711
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حنیف IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
    1 0
    استقلال بیجامیکنه اعتراض کنه وقتی ۱۰ دفعه ازبیت المال به بهانه ی استراماچونی پول گرفتند وخوردند وآبی هم روش چرا اعتراض نکردند و مدیران فاسدشان باقهرمانی کثیف که تازه افشاشده درسال ۱۴۰۰ چرا اعتراض نکردند پس وراجی موقوف ، کیسه ی دسته سومی و ... حق اعتراض نداره چون خودش ام‌الفساده