گراز خبرساز پشت صحنه سریال «پایتخت» که طی روزهای اخیر به دلیل مسائل مطرح شده درباره آسیب دیدنش مورد توجه قرار گرفته بود، شنبه گذشته پس از ضبط سکانس‌های مد نظر به محل اصلی نگهداری‌اش در باغ وحش بابلسر بازگردانده شد و اکنون با شهرتی که نصیبش شده بیشتر از قبل مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

سریال پایتخت

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرا از این قرار است که عصر روز شنبه -۶ مرداد- فیلمی کوتاه از یک گراز در صفحه شخصی یکی از کنش‌گران محیط زیست مازندران منتشر شد که نشان می‌داد حیوان در محیطی نگهداری شده و با پای زخمی که هنگام به زمین گذاشتنش رد خون از آن می‌ماند و سیم یا نخی هم به آن بسته شده تا از محوطه فرار نکند لنگ‌لنگان راه می‌رود.

سهیل اولادزاد کنش‌گر شناخته شده حوزه محیط زیست و حیات وحش که این فیلم را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود در توضیح آن نوشت که گراز برای ضبط سکانسی از فصل هفتم سریال «پایتخت» به شیرگاه -محل فیلمبرداری- منتقل شده و به دلیل نگهداری نامناسب زخمی شده است.

در این فیلم کوتاه محل نگهداری این گراز و دیگر حیوانات در باغ وحش بابلسر را می‌بینید.

این کنش‌گر محیط زیست در ادامه توضیحات خود نوشت که پس از تذکر به عوامل فیلم و کوروس ربیعی رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران که برای نظارت بر روند نگهداری از گراز در محل فیلمبرداری حضور یافته بود، نه تنها توجهی به تذکر او نشد، بلکه با واکنش تندی نیز مواجه شد.

او در یک استوری نیز نوشت: «اینجا دیگه نتونستم ببینم اینطور زجر دادن حیوون رو. رفتم جلو به آقای ربیعی که اونجا خونسرد نشسته بود کنار یه آقای دیگه گفتم از این بابت. گفتن به تو ارتباطی نداره، حیوون شخصیه و از باغ‌وحش بابلسر آوردن. بعدم عوامل فیلمبرداری فعلا فیلمبرداری رو متوقف کردن و نیروی انتظامی رو خبر کردن که من فیلمبرداری رو مختل کردم. مامور هم گفت نیروهای محیط زیست هستن و به تو ربطی نداره.»

انتشار فیلم و متن در صفحه اولادزاد بلافاصله با واکنش دوستداران حیات وحش و محیط زیست همراه شد. اما این کنش‌گر حوزه محیط زیست و حیات وحش ساعتی پس از انتشار متن و فیلمی که از گراز تهیه کرده بود، پست و استوری خود را پاک کرد و در ۲ استوری دیگر با انتشار فیلم دیگری از گراز نوشت: «من پست‌ها رو برداشتم. حیوون سالم بود. محیط زیست کار خودش رو به بهترین نحو انجام داد. اشتباه از من بود و من عذرخواهی می‌کنم. با آقای سیروس مقدم به اتفاق سایر مسئولین صحبت کردم، پای حیوون سالم بود و اون رب گوجه بود. به من نشون دادن حیوون رو. سالم و سر حال هست.»

هرچند اولادزاد در استوری صفحه شخصی‌اش که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مخاطب دارد، ادعای اولیه‌اش مبنی بر زخمی بودن گراز را تکذیب کرد، اما کاربران فضای مجازی و مخاطبان صفحه او بر این باورند نوع ادبیاتی که در استوری دومش به کار رفته و همچنین حذف فیلم و متن نشان می‌دهد این تکذیبیه با توجه به پیشینه‌ای که اولادزاد در پیگیری مسائل حیات وحش دارد، احتمالا از سر رضایت خودش یا اقناع او مبنی بر زخمی نبودن حیوان منتشر نشده است.

شنیده‌ها حاکی است که پس از اقدام اولادزاد برای انتشار فیلم، عوامل تولید سریال «پایتخت» از چند مرجع اداری پیگیر شدند تا کار ادامه پیدا کند و در همین فرآیند نیز اولادزاد ناچار به حذف متن و فیلم و انتشار تکذیبیه‌ای برای ادعای اولیه خود شد.

البته با وجود حذف فیلم و متن توسط اولادزاد، تعدادی دیگر از کنش‌گران محیط زیست و کاربران که پیش از حذف شدن پست اصلی فیلم و تصویر را دریافت کرده بودند به انتقاد خود در صفحه‌های شخصی‌شان ادامه دادند و حتی کمی بعد تصویری از همین گراز که در یک قفس نگهداری شده بود منتشر شد. "

در این پیوند شاهپور راشاد مالک باغ وحش بابلسر در گفت گو به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این باغ وحش ۲ راس گراز نگهداری می شود و گرازی که در سریال پایتخت به کار گیری شد هشت ساله است.

وی با بیان این که، این گراز به مدت سه روز برای تهیه بخشی از سریال فصل هفتم پایتخت به امانت برده شد که بعد از اتمام کار به این باغ وحش برگردانده شد، افزود: این گراز بدون هیچ آسیب دیدگی در این باغ وحش حضور دارد و در روزهای اخیر بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفت.

راشاد تصریح کرد: در این باغ وحش حیواناتی از جمله شیر، ببر بنگال، خرس، گرگ، شتر، فلامینگو، گوزن زرد اروپایی و طاووس هم نگهداری می شود.

باغ وحش بابلسر در پارکینگ صفر ساحل خزر، به‌عنوان تنها باغ وحش در شمال کشور از ۳۶ سال پیش تاکنون دائر است.

بابلسر نگین گردشگری مازندران به عنوان یکی از مهمترین شهرهای ساحلی در کنار دریای خزر، هر ساله میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور می باشد. شهرستان ساحلی بابلسر که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که به صورت کامل در منطقه جلگه ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.

رودخانه بابلرود که از وسط این شهر می گذرد شهر را به ۲ قسمت تقسیم کرده و سه پل زیبا که یکی از آنها از سوی آلمانی ها و بقیه از سوی متخصصان ایرانی احداث شده زیبایی منحصر به فردی را برای این شهر ایجاد کرده است.

مشهدسر نام قدیم بابلسر است که از سال ۱۳۱۱ به این نام تغییر کرده است و به مرور زمان یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری ایران مبدل شده است. بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسر از جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

کد خبر 870751
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha