کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: دریافت هرگونه کارمزد و هزینه اضافی بیشتر از معادل ریالی ارز خریداری شده زائران ممنوع است.

دینار - ارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از روز گذشته فروش ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان آغاز شده است و طبق دستورالعمل ابلاغی، فروش ارز (اسکناس) به زائرین متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به‌مبلغ دویست هزار دینار عراق، به هر زائر به‌نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) است.

در همین راستا چگینی، کارشناس اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی گفت: دریافت هرگونه کارمزد و هزینه اضافی بیشتر از معادل ریالی ارز خریداری شده زائران ممنوع است و شعب اجازه دریافت هزینه اضافه و کارمزد ندارند و این موضوع به شعب هم ابلاغ شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این امکان برای زائرانی که هوایی سفر می‌کنند فراهم است که علاوه بر ارز اربعین ارز مسافرتی را هم در فرودگاه بعد از گیت خروجی دریافت کنند در کل ارز اربعین منافاتی با ارز مسافرتی در سال جاری ندارد.

گفتنی است، معاون اقتصادی سازمان بازرسی هم از نظارت این سازمان بر نحوه پرداخت ارز اربعین به زوار خبر داد.

کد خبر 870775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha