یکی از قدیمی ترین بازارهای تهران در همین نزدیکی هاست. در جوار آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و در دل محله تجریش.

بازار تجریش

همشهری آنلاین-مژگان مهرابی:بازاری سرپوشیده که سرتاسر آن پر از اجناسی است که حتی دیدنشان رهگذران را به وجد می آورد چه برسد به خریدشان. از میوه و تره بار تازه و نوبرانه تا پوشاک و کیف و کفش همه چیز اینجا فروخته می شود. جذاب تر ظرف های ترشی است که کنار هم قطار شده اند. عطر ادویه ها هم بماند که هر انسان کسلی را سرحال می آورد.

راسته‌بازار تجریش

نشانی: شمال خیابان ولیعصر(عج)، میدان تجریش

منطقه: 1

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

معرفی: بازار تجریش به‌دلیل معماری ویژه‌ای که دارد شبیه نمونه کوچکی از بازار بزرگ تهران است.

فروش میوه‌های کمیاب

بازار تجریش از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای تهران به شمار می‌آید و مقصد گردشگرانی است که دوست دارند بعد از زیارت امامزاده صالح(ع) گشتی در یک بازار سنتی بزنند. بخش سرپوشیده بازار تجریش در همه ساعات روز پذیرای گردشگران و مردمی است که از راه‌های دور و نزدیک برای خرید به اینجا می‌آیند. جذاب‌ترین قسمت بازار، جایگاه فروش میوه و تره‌بار آن است. کمیاب‌ترین میوه‌ها در این قسمت از بازار پیدا می‌شوند. بوی عطر سبزی تازه، میوه‌های نوبرانه و تنوع رنگشان حسابی چشم‌نوازی می‌کند. در بین مشتریان همیشگی بازار میوه، کم نیستند گردشگران خارجی که برای تهیه نوبرانه‌ها گذرشان به این محل می‌افتد. همجوار بازار میوه، مغازه‌های عرضه خشکبار و ادویه است. انواع ادویه و گیاهان معطر را در این راسته‌بازار می‌توانید پیدا کنید.

لذت قدم زدن در بازار سرپوشیده تجریش

در بازار سرپوشیده تجریش، 400باب مغازه وجود دارد که همه جور کالا در آنها پیدا می‌شود. از مغازه‌های لباس‌فروشی و کالای خواب تا طلافروشی و پارچه‌فروشی. البته اجناس موجود در این بازار به موارد گفته شده محدود نمی‌شود. کیف و کفش، وسایل برقی، زیورآلات، تسبیح و جانماز، خوراکی‌ها و ترشی‌های هوس‌انگیز از دیگر مواردی هستند که در این بازار عرضه می‌شوند. البته اگر قصد تهیه سوغاتی دارید، انواع صنایع‌ دستی از گوشه و کنار ایران مثل ترمه یزد، خاتم‌کاری و مینا، ظروف مس اصفهان، سفال همدان، گلیم و جاجیم کردستان و ... در این بازار وجود دارد. بد نیست بدانید علاوه بر مغازه‌های متعدد بازار سرپوشیده تجریش، چند مرکز تجاری بزرگ اطراف آن واقع شده که در آنها انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی، صنایع ‌دستی و عطر یافت می‌شوند. اجناس این مراکز شاید کمی گران باشد، اما تماشای آنها خالی از لطف نیست.

کد خبر 870797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha