پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

رئیس اداره روابط عربی و بین‌المللی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی معتقد است ترور شهید هنیه هرگز بدون مجازات بازدارنده نخواهد بود زیرا این نقض قواعد درگیری و اقدام تشدید آمیز خطرناکی بود که قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.

احسان عطایا

همشهری آنلاین؛ احسان عطایا، رئیس اداره روابط عربی و بین‌المللی و عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی: شهادت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس یک صفحه روشن و مدال ممتاز برای مردم فلسطین رقم زد و این شهادت را به تمام مردم فلسطین تبریک عرض می کنم. رهبر مجاهد اسماعیل هنیه به آرزوی دیرینه خود رسید و خداوند متعال او را برگزید تا در بهشت با پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحان و بهترین یاران آن ها باشد.

شهید اسماعیل هنیه مدال شرف، جهاد و مقاومت را در 7 اکتبر سال 2023 و در زمان عملیات طوفان الاقصی بر گردن آویخت و سجده شکر وی در آن زمان هیچ وقت از ذهن‌ها پاک نمی شود. او شهید شد تا سربلندی و افتخار را به دست آورد تا نهضت ضدصهیونیستی که از سال 1948 در فلسطین آغاز شده است به برکت خون پاکش و شهدای پیشین از برادران و فرزندان اقوام و ملت فلسطین استوارتر، نیرومندتر و قدرتمندتر شود.

او برای فلسطین از هیچ چیزی دریغ نکرد. جانش برای فلسطین اهدا شد. برای صلابت ملت فلسطین در معرکه طوفان الاقصی خون فرزندانش و نوه‌هایش را اهدا کرد. این یک درس بزرگ برای تمام مجاهدان و آزادی خواهان در جهان و فلسطین است. این همان مکتب و مدرسه جهادی است که برادرمان شهید هنیه برافراشت. نویسنده این سطور سال‌های سال با این شهید همکاری داشت و هر بار دریافتم که وی چگونه برای فلسطین فعالیت می‌کند.

وی الگوی فداکاری و رستگاری برای مردم فلسطین بود. روزی که رسانه های عبری اعلام کردند فرزندان وی غرق در ثروت هستند همان زمان فرزندان هنیه در غزه به شهادت می رسند. بر اساس همین رفتار شهید هنیه بود که مقاومت ادامه دارد و با ترور یا شهادت رهبرانش، یا دسیسه های دشمن، هر چه که باشند، متوقف نمی‌شود.

هنیه رهبری بزرگ، متواضع و باصفا بود که عمر خود را برای فلسطین خرج کرد. جنایت های ترور که رهبران مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی را هدف قرار می دهد، باعث تضعیف مقاومت نمی‌شود بلکه بر عکس باعث ثبات قدم و اصرار بیشتر آنها بر تداوم رویارویی و مقاومت با دشمن صهیونیستی خواهد شد. بنابراین ما تاکید می کنیم که این جنایت هرگز بدون مجازات بازدارنده نخواهد بود زیرا این نقض قواعد درگیری و اقدام تشدید آمیز خطرناکی بود که قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 871015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    0 0
    اسرائیل به جنون رسیده ، احتمالش هست که بعد از پاسخ ایران ، حتی حمله ای اتمی به ایران بکنه...پس تا دیر نشده بمب اتم بسازید و اعلام کنید که همین عمل چنین ترسی در دل صهیونیست ها میندازه که از صدتا پاسخ نظامی براشون بدتره و بعد به فکر انتقام باشید تا از پاسخ احتمالی اتمی اسرائیل در امان باشیم ... حمله اتمی به ایران یعنی کشته و آواره شدن میلیون ها ایرانی و نابودی کشور