وزیر خارجه قطر گفت: صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شرکای جدی و موضع بین‌المللی در برابر تشدید تنش‌ها و بی‌توجهی به زندگی ملت‌های منطقه نیاز دارد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی

به گزارش همشهری آنلاین، در پی برخی درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا بعد از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر که فعالیت‌های میانجیگرانه قطر را برای مذاکرات آتش‌بس غزه مدیریت می‌کند، در واکنش به این درخواست‌ها گفت: ترورهای سیاسی و تشدید تنش‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه در هر مرحله از مذاکره، این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه ممکن است مذاکراتی انجام شود، در حالی که یکی از طرف‌های مذاکره، طرف مقابل را می‌کشد؟

وی افزود: صلح منطقه‌ای و بین‌المللی به شرکای جدی و موضع بین‌المللی در برابر تشدید تنش‌ها و بی‌توجهی به زندگی ملت‌های منطقه نیاز دارد.

وزارت خارجه قطر روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بیلنکن وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری خود تماس گرفته و خواستار ادامه تلاش‌ها برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا شده است.

پیش از این هم وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن جنایت شنیع صهیونیست‌ها در ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرده و این جنایت اشغالگران را نقض فاحش قوانین بین‌المللی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه قطر به این منظور آمده است که ترور اسماعیل هنیه و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، منطقه را به سمت خشونت کشانده و شانس تحقق صلح را از بین خواهد برد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

کد خبر 871022
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    0 0
    وای به حال قطر با این اظهار نظرش... مثل اینکه فامیل شما بوده که ترور شده... عرب ها واقعا بیغیرت شدن ... رگ غیرت عرب ها با چهارتا سرگرمی دنیوی که فانی هست ، کشیده شده ... در پیشگاه خدا چه خواهید کرد... الحق که دختر هنیه راست گفت که ایران پایتخت جهان اسلام هست نه کشور های عربی