رحمان رضایی که سابقه بازی در سری آ ایتالیا را دارد، در گفتگو با توتو اسپورت وعده داده که طارمی می‌تواند بین 12 تا 20 گل را برای اینتر به ثمر برساند.

حضور مهدی طارمی در تمرینات اینتر

به گزارش همشهری آنلاین اینتر خود را برای شروع فصل جدید آماده می‌کند و تا به امروز، مهدی طارمی ستاره نراتزوری در بازی‌های دوستانه بوده است. مهاجم ایرانی با به ثمر رساندن پنج گل در سه دیدار، عملکرد فوق العاده‌ای از خود نشان داده و تحسین‌های زیادی را به همراه داشته است.

روزنامه توتو اسپورت امروز مصاحبه‌ای با رحمان رضایی، یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی که سابقه بازی در سری آ را نیز دارد، منتشر کرده است. توتو اسپورت با تحسین رضایی بابت صحبت روان به زبان ایتالیایی، گفتگوی زیر را منتشر کرده است:

رحمان رضایی، دستیار فعلی سرمربی تیم ملی ایران و مدافع سابق پروجا، مسینا و لیورنو در اوایل دهه 2000، در مصاحبه‌ای با ایتالیایی روان و قابل تحسین، درباره مهدی طارمی به عنوان یک انسان و بازیکن صحبت می‌کند.

رضایی درباره مهدی طارمی صحبت‌های بسیار مثبتی داشته و می‌گوید: "او بسیار خوب است، یک رهبر واقعی. توانایی حفظ تیم را دارد و همیشه در کنار هم‌تیمی‌هایش است. اینجا او به همراه سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن شناخته می‌شود."

* آیا فکر می‌کنید طارمی کار درستی کرد که از پورتو به اینتر منتقل شد؟
- به نظر من بله، حتی دیر هم شد، او باید زودتر به اینتر می‌آمد. او می‌توانست پیش از 31-32 سالگی یک جهش مهم را در حرفه ورزشی خود انجام دهد. او در پورتو بسیار خوب عمل کرد، اما می‌توانست زودتر در ایتالیا خودی نشان دهد. حالا این کار را با نراتزوری انجام می‌دهد.

* طارمی تأثیر بزرگی بر اینتر داشته، حتی در بازی‌های دوستانه. نظرتان چیست؟
- بله، او شخصیت قوی‌ای در زمین دارد. تصادفی نیست که او بلافاصله مسئولیت زدن پنالتی‌ها را به عهده گرفت. ما در مورد بازیکنی صحبت می‌کنیم که در زمین بسیار حرکت می‌کند؛ جلو، چپ، راست، عقب. مهار او بسیار دشوار است. اینزاگی می‌تواند او را در هر موقعیتی از خط حمله قرار دهد و حتی به عنوان هافبک هجومی از او استفاده کند. بدون شک او در اینتر بسیار خوب عمل خواهد کرد. طارمی از نظر تکنیکی قوی است و همچنین در بازی با سر. او سرعت دارد، ضربات پنالتی را خوب می‌زند و می‌تواند به خوبی از زیر نظر مدافعان خارج شود.

* اینزاگی چه کمکی به طارمی خواهد کرد؟
- مربی اینتر قبلاً نشان داده که بسیار باهوش و از نظر تاکتیکی قوی است. اینتر معمولاً در لیگ، یک تیم برتر است. هافبک‌ها و بازیکنان کناری می‌توانند به طارمی در گلزنی این فصل کمک زیادی کنند.

طارمی شبیه شوچنکو است | با آمدن او به اینتر همه در ایران طرفدار این تیم شده‌اند

* شما از انتقال طارمی به اینتر و همکاری او با اینزاگی خوشحال هستید؟
- بسیار خوشحالیم. مهدی پتانسیل زیادی دارد و اینتر با بازی هجومی خود می‌تواند به او کمک کند. اینزاگی از توانایی‌های بازیکنان خود 100 درصد و حتی بیشتر استفاده می‌کند. تیم اینتر فوق‌العاده بازی می‌کند و گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند. آنها یک تیم نمونه برای کل اروپا هستند. بنابراین طارمی می‌تواند توانایی‌های خود را نشان دهد و تیم نیز از ویژگی‌های او بهره‌مند شود.

* فکر می‌کنید طارمی چند گل بزند؟
- پاسخ دقیق دشوار است. من می‌گویم او بین 12 تا 18 و یا حتی 20 گل می‌تواند به ثمر برساند.

* در حال حاضر، زوج حمله اصلی اینتر لائوتارو - تورام است. نظر شما چیست؟
- طارمی می‌تواند در جناح، در حمله سه‌نفره یا به عنوان هافبک هجومی بسیار خوب عمل کند. امروزه بازیکنان با پست ثابت مطلق وجود ندارند. مربیان جای مهره‌هایشان را تغییر می‌دهند و طارمی نیز کارش را در اینتر بسیار خوب شروع کرده است. او به‌عنوان یک بازیکن ارزش زیادی دارد.

* شما بین سال‌های 2000 تا 2006 در ایتالیا بازی کرده‌اید. سری آ آن زمان بهترین لیگ جهان بود. طارمی به کدام مهاجم آن دوره شبیه است؟
- او ویژگی‌های مختلفی دارد. ترکیبی از سرعت، کیفیت فنی و قدرت بازی با سر. به نظر من او می‌تواند شبیه شوچنکو باشد.

* اگر شما طارمی را مهار می‌کردید، او چگونه عمل می‌کرد؟
- من واقعاً با مهاجمان حریف بسیار سختگیر بودم (با خنده). در زمان من مهاجمان بسیار قوی‌ای بودند: کرسپو، باتیستوتا، ویری، شوچنکو، سیمونه و پیپو اینزاگی، دل پیرو، توتی، ترزگه، مونتلا، دل‌وکیو. اما من مطمئنم که طارمی نیز در آن زمان خوب عمل می‌کرد. او به اینتر کمک زیادی خواهد کرد.

* او را در کنار لائوتارو بهتر می‌بینید یا تورام؟
- او و لائوتارو بسیار خوب کار خواهند کرد. لائوتارو توپ را به خوبی حفظ می‌کند و تیم را جلو می‌برد، در حالی که حرکات طارمی می‌تواند به کل تیم کمک کند. شما خواهید دید که مارتینز چندین پاس گل به طارمی خواهد داد.

* آیا درست است که اکنون تمام ایران طرفدار اینتر شده‌اند؟
- بله، حالا بله. حتی از سراسر اروپا نیز به سن سیرو می‌آیند تا طارمی را در عمل ببینند. همچنین خوانده‌ام که اینتر در شبکه‌های اجتماعی از حمایت‌های هواداران ایرانی بهره‌مند شده و تعداد طرفدارانش افزایش یافته است.

کد خبر 871056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha