شرکت سونی با نسخه میان‌نسلی جدید کنسول خود یعنی PS5 Pro، که با کد نام “Trinity” شناخته می‌شود، قصد دارد تحولی عظیم در دنیای بازی‌های ویدیویی ایجاد کند.

پلی استیشن 5 پرو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تک‌ناک، کنسول PS۵ Pro بهبودهای چشمگیری در زمینه عملکرد و فناوری‌های نوین مانند: رهگیری پرتو (Ray Tracing) و سوپر رزولوشن مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها و به نقل از wccftech، کنسول PS۵ Pro دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند است که تا ۴۵ درصد سریع‌تر از نسخه استاندارد PS۵ عمل می‌کند و در زمینه رهگیری پرتو، بهبودی ۲ تا ۳ برابری و حتی تا ۴ برابر نیز مشاهده شده است. این بهبودها به خصوص در بازی‌های تولیدشده توسط استودیو داخلی سونی و بازی‌های انحصاری به چشم می‌خورد.

یکی از ویژگی‌های برجسته PS۵ Pro، استفاده از معماری پیشرفته AMD RDNA ۳ یا ۳.۵ برای پردازنده گرافیکی است. همچنین این کنسول از یک سیستم ماشین لرنینگ قدرتمند با توان ۳۰۰ TOPS بهره می‌برد، که به PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) معروف است. این فناوری مشابه با DLSS انویدیا و FSR ای‌ام‌دی عمل می‌کند و تصاویر را با کیفیت بالاتری نمایش می‌دهد.

شرکت سونی با بهبود سرعت پردازنده و استفاده از حافظه سریع‌تر، تجربه بازی‌ها را به سطح جدیدی می‌برد. PS۵ Pro قادر خواهد بود بازی‌های آینده مانند Grand Theft Auto ۶ را با کیفیت بالاتر و فریم‌ریت روان‌تر اجرا کند، که این موضوع می‌تواند به فروش بیشتر کنسول کمک نماید.

بیشتر بخوانید:

این ارتقاها و نوآوری‌ها نشان می‌دهد که سونی قصد دارد با PS۵ Pro، تجربه بازی‌های ویدیویی را به مراتب بهبود بخشد و راه را برای نسل بعدی کنسول‌ها هموار کند. با این کنسول جدید، گیمرها می‌توانند از عملکرد بی‌نظیر و گرافیک خیره‌کننده بهره‌مند شوند و از بازی‌های خود لذت بیشتری ببرند.

کد خبر 871088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
    1 0
    چه فایده با حقوق اداره ،نمیشه خرید 😡😡😡😡🤬🤬🤬🤬🤬