رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی نقاط کشور خبر داد.

رگبار باران - وقوع طوفان - آسمان ابری

به گزارش همشهری آنلاین،‌ صادق ضیاییان ، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی استان‌های مختلف، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در سواحل دریای خزر، برخی مناطق خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال آذربایجان غربی، برای روز شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سواحل دریای خزر و برای روز یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های هرمزگان و فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، روزهای دوشنبه و سه شنبه این وضعیت در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان تشدید می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه در سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک ، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا روز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی است. دریای خزر نیز تا روز شنبه مواج است.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران، فردا (۱۳ مرداد) صاف از بعدازظهر با افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد و برای یکشنبه (۱۴ مرداد) صاف از بعدازظهر افزایش باد گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۸ و ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 871090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha