خیلی از ما در این گرمای عجیب تابستان و روزهای داغ، همین که وارد خانه می‌شویم، بعد از کولر، پناه می‌بریم به هندوانه. انگار همین یک قاچ هندوانه خنک و شیرین، تنها چیزی است که در این گرما می‌تواند کمی جگرمان را خنک کند و حالمان را تغییر دهد.

هندوانه

به گزارش همشهری آنلاین، البته این فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که عاشق هندوانه‌ایم بلکه هندوانه در سراسر جهان محبوب است و به همین‌خاطر یک روز جهانی دارد؛ ۳آگوست یا همان ۱۳مرداد خودمان، روز جهانی هندوانه است (هر چند که برای ما تمام ۳‌ماه تابستان روز هندوانه است).

جالب است بدانید که براساس آثار باستان‌شناسی، مشخص شده که هندوانه یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های جهان بوده که انسان آن را شناخته و مصرف می‌کرده و حدود ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد در مصر کشت می‌شده است. سپس از مصر به سایر مناطق جهان منتقل شده و امروزه به‌عنوان یکی از میوه‌های پرمصرف و محبوب در سراسر دنیا شناخته می‌شود.

هندوانه علاوه بر طعم بی‌نظیر و شیرینش، منبع مغذی تأمین انرژی و آب برای بدن محسوب می‌شود و بدن‌تان را از خشکی و بی‌آبی نجات می‌دهد. علاوه بر این ها، هندوانه سرشار از ویتامین است و برای سلامت قلب، پوست، چشم‌ها و تنظیم فشارخون و سم زدایی بسیار مفید است؛ ضمن اینکه می‌تواند به شما کمک کند تاه مدت بیشتری احساس سیری کرده و در نتیجه وزن‌تان را به راحتی مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات محدودی در سال۲۰۱۹ منتشر شده که نشان می‌داد افرادی که دارای اضافه وزن هستند و به‌جای شیرینی‌های‌ کم‌چرب، هندوانه می‌خورند، سیری بیشتری را تجربه می‌کنند. در نتیجه، خوردن روزانه هندوانه با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و کم شدن چربی دور کمر افراد مرتبط است.

خلاصه که در این فصل از این میوه بهشتی غافل نشوید و تا می‌توانید هندوانه یا آب هندوانه بخورید؛ طعم شیرین آب هندوانه، از آن گزینه‌هایی است که خون را در رگ‌هایتان به یخ در بهشت گلبول‌های قرمز تبدیل می‌کند. کافی است نخستین قلوپ را بنوشید تا کولر گازی با دمای ۱۳ درجه‌ سانتی‌گراد در مغزتان شروع به‌کار کردن و خنک کردن کند.

کد خبر 871204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha