شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

ایرلند و اتریش به عنوان نخستین کشورها، نمایندگان خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۵ معرفی کردند.

اسکار2025

به گزارش همشهری آنلاین، رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز اسکار ۲۰۲۵ در حالی رسما آغاز شد که سینمای اتریش فیلم ترسناک «حمام شیطان» ساخته مشترک ورونیکا فرانتس و سورین فیالا را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید.

فرانتس و فیالا که به‌خاطر فیلم‌های کلاسیک ترسناک «شب بخیر مامان» در سال ۲۰۱۴ و «کلبه» در سال ۲۰۱۹ شناخته می‌شوند، گوشه‌ای تاریک از تاریخ را با فیلم جدیدشان «حمام شیطان» کاوش می‌کنند. داستان این فیلم در روستاهای اتریش قرن هجدهم می گذرد و از پرونده های مستند افراد افسرده، عمدتاً زنان، الهام گرفته شده است، که از لعنت ابدی که در صورت خودکشی به آنها وعده داده بود، می‌هراسند اما در عوض دست به قتل اغلب کودکان می‌زنند، جنایتی که به آنها اجازه می‌دهد پیش از اعدام، توبه کنند و با اقرار استغفار کنند.

این فیلم برای نخستین بار در جشنواره برلین به نمایش درآمد و در آنجا برنده خرس نقره ای برای فیلمبرداری مارتین شناخته شد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اما سینمای ایرلند نیز با فیلم «نی‌کپ» به کارگردانی «ریچ پپیات» در جوایز اسکار پیش رو حضور خواهد داشت و داستان آن درباره یک گرو موسیقی رپ متشکل از دو فروشنده مواد مخدر طبقه کارگر و یک معلم مدرسه است که که در آثارشان واقعیت‌های تلخ زندگی در ایرلند شمالی را روایت می‌کنند. «مو چارا»، «موگالای بپ» و «دی‌جی پرووای» اعضای گروه «نی‌کپ» در این فیلم نقش خودشان را بازی می‌کنند و «مایکل فسبندر» بازیگر ایرلندی نامزد اسکار نیز در این فیلم بازی کرده است.

«نی‌کپ» در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم ساندنس رونمایی شده بود.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار بین‌المللی ۱۴ نوامبر ۲۰۲۴ (۲۴ Hfhk) است. فهرست نامزدهای اولیه مدعیان اسکار بین المللی نیز ۱۷ دسامبر (۲۷ آذر) و نامزدهای نهایی در هم ۱۷ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۷ دی) اعلام می شوند.

سال گذشته فیلم «منطقه مورد علاقه» ساخته جاناتان گلیزر به نمایندگی از سینمای انگلیس توانست جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را کسب کند.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار یکشنبه دوم مارس ۲۰۲۵ (۱۱ اسفندماه) برگزار می شود.

کد خبر 871363
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha