چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۷
۰ نفر

اهایو: یک خانواده با ذوق توانستند به هدف خود یعنی بازدید از 52 باغ‌وحش در 52 هفته دست یابند.

این خانواده 3 نفره شامل زن و شوهر و یک دختر بچه 52 هفته قبل سفر خود را برای بازدید از باغ‌وحش شهرهای مختلف آغاز کردند و دست آخر هم رکورد جالبی در این زمینه به ثبت رساندند.

مرد این خانواده به خبرنگاران گفت: همیشه علاقه‌مند بودم رکوردی شبیه سفر به دور دنیا و بازدید از اماکن گردشگری به ثبت برسانم اما سفر به دور دنیا بودجه زیادی می‌خواهد و به همین دلیل تصمیم گرفتم در یک محدوده زمانی مشخص به همراه خانواده‌ام از تعداد زیادی باغ‌وحش بازدید کنم و به همراه آن رکوردی نیز به ثبت برسانم.

بزرگ‌ترین حباب صابون جهان

لندن: یک متخصص تولید حباب صابون اعلام کرد که توانسته است بزرگ‌ترین حباب صابون جهان را در یک پارک بوجود آورد. این مرد در خصوص مهارت خود در مورد درست کردن بزرگ‌ترین حباب صابون جهان گفت که از 20 سال پیش که به این حرفه اشتغال دارد به دنبال تهیه فرمولی جادویی برای ایجاد یک حباب خیلی بزرگ بوده که به آسانی نترکد.

او طی مراسمی که برای چهره‌های برجسته در پارک شهر برگزار شده بود این حباب صابون را با موفقیت ایجاد کرد. به عقیده وی، حبابی که او ایجاد کرده است از حبابی که در سال 2005 ایجاد شد و در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت رسید، بزرگ‌تر است.

گفتنی است که او موفقیتش را مدیون فرمول جادویی است که برای ایجاد حباب صابون ابداع کرده است. البته هنوز مقامات رکورد‌های جهانی گینس در این مورد نظر نهایی‌شان را اعلام نکرده‌اند. حباب قبل مساحتی معادل 10 متر مربع را اشغال کرده بود.

اعتراض با نقاشی

نیویورک: یک شهروند نیویورکی اعلام کرد که برای انتقاد به شهرداری از دیوار خانه‌اش استفاده کرده است. به گفته این مرد میانسال، جاری شدن آب در خیابان‌های شهر مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان ایجاد کرده و این در حالی است که شهرداری نسبت به رفع این مشکل بی‌توجه است.

به همین دلیل این مرد تصمیم گرفت از دیوار‌های خانه‌اش استفاده کند و نقاشی‌های اعتراض‌آمیزش را روی آنها بکشد. این مرد به خبرنگاران گفت در حالی که شهرداری مالیات سنگینی از شهروندان دریافت می‌کند به اندازه کافی در ارائه خدمات به مردم فعال نیست و نشت آب لوله‌های زیر سطح خیابان موجب شده که دیوار‌های منزل مسکونی او آسیب ببینند.

به گفته وی، او قصد دارد از شهرداری بابت نم کشیدن دیوار‌های خانه‌اش غرامت بگیرد و این در حالی است که شهرداری هم نقاشی‌ها و بیلبورد‌هایی را که او در خانه‌اش تهیه کرده خلاف قوانین دانسته و از او می‌خواهد آنها را جمع‌‌آوری کند.

اجبار به زنبورداری

لندن: در حالی که گزارش‌ها از رو به انقراض رفتن نسل زنبور ها حکایت دارد، سیاست‌هایی در جهت گسترش زنبورداری در شهر‌ها در حال تدوین است. به همین دلیل شهروندان و ساکنان شهر‌ها تشویق شده‌اند در هرجا که می‌توانند از حیاط گرفته تا پشت‌بام خانه‌ها از زنبور‌ها نگهداری کنند.

بنا‌بر گزارش‌ها تعداد زنبور‌های عسل در 2سال گذشته 10 تا 15 درصد کاهش یافته است و تلاش مردم برای نگهداری از زنبور‌ها می‌تواند در جلوگیری از انقراض نسل آنها موثر باشد.

یکی از مقامات حامی این طرح معتقد است که هیچ دلیلی وجود ندارد که زنبور‌ها در شهر‌ها نگهداری نشوند و با رعایت نکات ایمنی و آشنایی نسبی با شیوه زندگی زنبورها می‌توان آنها را در شهر هم نگهداری کرد.

این در حالی است که کندو‌های عسل هم جای زیادی نمی‌گیرند و می‌توان آنها را در هر قسمتی از پشت‌بام، تراس یا حیاط قرار داد.

کد خبر 87154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز