احتمال قابل توجهی وجود دارد که در شروع لیگ، وحید امیری دفاع چپ فیکس پرسپولیس باشد.

تمرین پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

آرام آرام لیگ بیست‌وچهارم فوتبال ایران آغاز می‌شود و این در حالی است که پرسپولیس هنوز یک نقص بزرگش را برطرف نکرده؛ دفاع چپ. فارغ از اینکه گزینه‌های جانشین چقدر خوب باشند یا نه، سرخپوشان توانستند در پست‌های دروازه‌بان، دفاع راست و وینگر، جای نفرات کوچ کرده را بگیرند، اما این اتفاق دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب در مورد پست دفاع چپ رخ نداده است. سرخپوشان هنوز در پی یافتن یک بازیکن خارجی هستند و مذاکرات با گزینه‌های مختلف ادامه دارد. همه اینها در حالی است که حتی اگر همین امروز هم بازیکن مورد نظر جذب شود، مدتی طول خواهد کشید تا خودش را با شرایط تیم وفق بدهد. به این ترتیب، احتمالا خوان کارلوس گاریدو ناچار خواهد شد برای هفته‌های آغازین فصل، روی موجودی فعلی‌اش حساب کند؛ جایی که به‌نظر می‌رسد وحید امیری نظر مربی اسپانیایی را جلب کرده است.

بازگشت به دفاع چپ

وحید امیری هیچ‌گاه در پرسپولیس یک بازیکن تک‌پسته نبوده است. او اغلب اوقات به‌عنوان یکی از وینگرهای تیم توپ زده اما به اقتضای شرایط گاهی مهاجم سایه یا حتی فوروارد کامل هم بوده است. با این حال شاید یکی از جالب‌ترین پست‌های او، حضورش در سمت چپ خط دفاعی بود که کمی هم به درازا کشید. امیری لیگ بیستم با نظر یحیی گل‌محمدی در این پست به بازی گرفته می‌شد و عملکرد چندان بدی هم نداشت. عمده انتقادات از این تصمیم، معطوف به این بود که حضور وحید در پست دفاع چپ، کارکرد تهاجمی او را محدود می‌کند و این نوعی فرصت‌سوزی برای سرخپوشان به شمار می‌آید. با این حال در شرایط اضطرار و اگر تا شروع لیگ گزینه جدید جذب نشود یا آماده نباشد، استفاده از امیری می‌تواند کار گاریدو را راه بیندازد؛ چنان که در مسابقات دوستانه پیش‌فصل هم همین اتفاق رخ داده است.

آچار فرانسه ۳۶ساله؛ گزینه احتمالی در پست خالی پرسپولیس

چالش سن و سال

جدای اینکه استمرار حضور امیری در پست دفاع چپ از نظر فنی چقدر برای پرسپولیس مفید باشد، یک مسئله اساسی دیگر هم به سن و سال او مربوط می‌شود. می‌دانیم که بازی در پست‌های دفاع چپ و راست نیاز به دوندگی خیلی زیاد و آمادگی بدنی بالایی دارد. بنابراین شاید امیری در ۳۶سالگی دیگر توان انجام این کار را نداشته باشد، حتی اگر همیشه میزان دوندگی او بالاتر از استانداردهای فوتبال ایران بوده باشد.

از لیست مازاد تا آچار فرانسه

با پایان فصل گذشته، زمزمه عدم‌تمدید قرارداد امیری هم قوت گرفت؛ مخصوصا که سن او بالا رفته و اغلب لیگ بیست‌وسوم را هم با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده بود. با این حال در نهایت امیری سرخپوش ماند که در این میان به‌نظر می‌رسد عملکرد خیلی خوب او در هفته‌های پایانی هم در تصمیم باشگاه نقش داشت. در هر صورت این اتفاق حالا به کمک پرسپولیس آمده و قرمزها از همین ابتدای فصل می‌توانند از توانایی او در بازی در چند پست استفاده کنند.

آچار فرانسه ۳۶ساله؛ گزینه احتمالی در پست خالی پرسپولیس

کد خبر 871614
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha