چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

محمدباقر قالیباف: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم امروز «کارآمدی دین در اداره جامعه» است.

مطلبی که شاید بارها در سخنرانی‌ها و افتتاحیه‌های مختلف به‌نحوی به آن اشاره کرده‌ام. اعتقاد دارم اگر امروز بخواهیم از آرمان‌های امام و شهدا دفاع کنیم؛ باید این کارآمدی را به همگان اثبات کنیم.

یکی از مشکلاتی که در راه اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه با آن مواجه هستیم، هزینه کردن دین برای پوشاندن نقص‌ها و کم‌کاری‌هایمان است، که مصداق آن را در جاهای مختلف می‌توانیم ببینیم.

در ایام جنگ یک روز به یکی از رزمندگان دستور دادم قبل از عملیات، مسیری را شناسایی کند تا از آن معبر عملیات کنیم. فردای آن روز وقتی به سنگر رفتم دیدم همه بچه‌های لشکر جمع هستند؛ رزمنده‌ای که قرار بود کار شناسایی را انجام دهد برای بچه‌های لشکر صحبت می‌کرد.

بدون اینکه کسی متوجه حضورم شود به حرف‌های او گوش دادم. داشت به بچه‌ها می‌گفت: «من دیشب خواب آقا امام زمان(عج) را دیدم، ایشان به من گفتند که فردا نباید از آن مسیر عملیات کنید و مسیر دیگری را برای عملیات به من نشان دادند و...» کاسه صبرم لبریز شد.

رفتم جلو و پس‌گردنی محکمی به او ‌زدم. کلی دعوایش کردم که «این حرف‌ها چیست می‌زنی؟» بعد با همان عصبانیت گفتم: «برو به همان محوری که امام زمان در خواب به تو گفته و آن محور را شناسایی کن. ما که توی خواب تو نبودیم که ببینیم امام زمان چه محوری را برای شناسایی و عملیات معرفی کرده!»

چند ساعت بعد از این حرف‌ها و درگیری لفظی، این رزمنده آمد پیشم و گفت: «حاج باقر معذرت می‌خواهم؛ ببخشید. اون حرف‌هایی که داشتم به بچه‌های لشکر در مورد خوابم می‌گفتم همه‌اش دروغ بود. حلالم کنید.»

از او پرسیدم: «چرا این حرف‌ها را زدی؟»  جواب داد: «حاج آقا راستش را بخواهید ترسیده بودم برای شناسایی بروم. برای اینکه شما من را از شناسایی آن محور معاف کنید مجبور شدم این حرف‌ها را بزنم؛ ببخشید.آخر خیلی ترسیده بودم.»

بعد از شنیدن حرف‌هایش از او خواهش کردم به مشهد برگردد و دیگر به لشکر ما نیاید. همیشه دیده‌ام آدم‌هایی را که برای نقص‌ها و کم‌کاری‌هایی که در کارهایشان دارند از دین هزینه می‌کنند.

برای اینکه خود را حفظ کنند دین را سپر خود قرار می‌دهند. و چه ضربه‌هایی از این راه به دین وارد شده و چه انحراف‌هایی که در دین آمده است. امروز نیز صحنه جنگ است.

اگر روزی با سلاح از دین‌مان دفاع کردیم، امروز باید با عملکردمان به دفاع از دین بپردازیم. کارنامه خود را ببینیم، آیا باعث تعالی دین و باورهای دینی شده‌ایم؟ یا سبب دین‌گریزی و تخریب باورهای دینی شده‌ایم؟

کد خبر 87165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز