نشست امروز کمیسیون با حضور معاون اطلاعات سپاه قدس، معاون امنیت وزارت اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون حقوقی و مجلس وزارت اطلاعات و با دستور کار بررسی ابعاد مختلف ترور آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار شد. 

شهید اسماعیل هنیه

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ نشست امروز کمیسیون با حضور معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه، معاون امنیت وزارت اطلاعات، معاون امور مجلس سپاه پاسداران و معاون حقوقی و مجلس وزارت اطلاعات و با دستور کار بررسی ابعاد مختلف ترور آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار شد. 

وی افزود: معاون اطلاعات نیروی قدس در این جلسه طی گزارشی از اوضاع منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی تا به امروز  و همچنین جزئیاتی از حادثه تروریستی که منجر به شهادت آقای هنیه شد، ارائه کرد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ایشان همچنین اظهار داشت عملیات طوفان الاقصی جهشی راهبردی در جبهه مقاومت بود و این عملیات سرعت نابودی رژیم صهیونیستی را تسریع کرد. همچنین برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی موجودیت و هویت این رژیم تهدید شد. 

رضایی تصریح کرد: معاون اطلاعات نیروی قدس تصریح کرد که صهیونیستها چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارند زیرا به هیچ یک از اهداف تعیین شده خود پس از عملیات طوفان الاقصی نرسیده‌اند و ارتش این رژیم طی 10 ماه گذشته دچار فرسایش شده است. علاوه بر این، عملیات طوفان الاقصی موجب آواره شدن 200 هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست شده است که همین مسئله موجب شده تا رژیم صهیونیستی در عملی متقابل دست به ترور فرماندهان محور مقاومت بزند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: ایشان تاکید کردند که ترور اسماعیل هنیه در تهران حاصل نفوذ نبوده و در این حادثه موضوع نفوذ مطرح نیست. وی همچنین تاکید کرد که موضوع ترور شهید هنیه هم‌اکنون در حال بررسی‌های تکمیلی است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت درباره مباحث مطرح شده در بخش دیگری از نشست کمیسیون امنیت ملی  گفت: معاون امنیتی وزارت اطلاعات دیگر سخنران جلسه امروز بود که اظهار داشت اشراف کامل بر همه موضوعات وجود دارد و این معاونت از همه امکانات برای بررسی ابعاد ترور شهید هنیه استفاده کرده  و اقدامات میدانی وسیع در این رابطه صورت گرفته است. 

رضایی خاطرنشان کرد: معاون امنیتی وزارت اطلاعات همچنین خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد و شبکه‌های جاسوسان موساد در داخل و خارج شناسایی و منهدم شده است. 

کد خبر 871768
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha