افزایش چراغ خاموش قیمت خودروهای داخلی، یکی از مسائل مورد اعتراض مردم است و اینبار افزایش ۱۷ درصدی قیمت در یک خودروی مونتاژی، خبرساز شده است.

لاماری

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت خودروی لاماری ایما براساس اطلاعیه شرکت آرین پارس موتور به یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون تومان رسید. قیمت قبلی این خودرو یک میلیارد و ۴۳۱ میلیون تومان بوده ‌که به این ترتیب با افزایش ۲۴۲ میلیون تومانی حدود ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

مردادماه سال گذشته هم حواله‌داران خودروی لاماری در اعتراض به گرانفروشی شرکت «آرین پارس موتور» چندبار تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر قیمت این خودرو شدند. اما این بار شرکت مونتاژکار هدف از صدور دعوتنامه خود با افزایش قیمت را اجتناب از تأخیر در تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده عنوان کرده است.

قیمت خودروهای مونتاژی از اواخر سال گذشته افزایش پیدا کرده ‌و هر بار یکی از این شرکت‌ها از افزایش قیمت خود خبر می‌دهد. مشتریان شرکت‌های خودروسازی نسبت به وضعیت ایجادشده در این حوزه گلایه دارند چون اکثر آنها همزمان با نزدیک‌شدن به زمان تحویل خودرو با اطلاعیه‌های افزایش قیمت خودروهای مورد تقاضای خود مواجه می‌شوند.

افزایش قیمت خودروها در حالی صورت می‌گیرد که با توجه به انتقال دولت، وزارت صمت هنوز قیمت جدید محصولات را اعلام نکرده و حتی افزایش قیمت اعلام‌شده خودروسازان داخلی (ایران خودرو و سایپا) با ابهام در اجرا مواجه شده است. ۲ روز قبل نیز خریداران یک شرکت مونتاژکار دیگر نسبت به افزایش قیمت‌ها اعتراض کرده بودند.

کد خبر 871897
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
    2 0
    مردم خیلی بی عرضه اند هیچ اعتراضی نمی کنند حق دارند گران کنند