سیاهه بلندبالایی از لژیونرها وجود داشته که همیشه قرار بوده پرسپولیسی شوند اما این اتفاق رخ نداده است.

تیم ملی فوتبال

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

جذب لژیونرهای سرشناس توسط باشگاه‌های داخلی، همیشه از سوژه‌های داغ فصل نقل‌وانتقالات بوده؛ گاهی این اتفاق رخ داده و گاهی هم در حد شایعه و احتمال مانده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد سیاهه بلندبالایی از لژیونرها صحبت کنیم که گاه و بیگاه بحث حضورشان در پرسپولیس مطرح بوده، اما نهایتا چنین انتقالی صورت نگرفته است. بهانه تنظیم گزارش هم بیش از یک‌ماه شایعه سرخپوش شدن علی قلی‌زاده بود که انگار باید فراموشش کنیم.

علی قلی‌زاده

گفتیم که او آخرین نفر است. تقریبا همه می‌دانند که علی قلی‌زاده هوادار پرسپولیس است و شاید به همین دلیل قرمزها منتظرند وینگر تکنیکی تیم ملی روزی در تیم‌شان توپ بزند. در این تابستان و مخصوصا بعد از جدایی مهدی ترابی، داستان پرسپولیسی شدن قلی‌زاده جدی‌تر هم شد و حتی رضا درویش، مدیرعامل باشگاه ادعا کرد مالکان جدید به او ماموریت داده‌اند این بازیکن را جذب کند اما تاکنون که خبری نبوده است. قلی‌زاده با لخ‌پوزنان لهستان قرارداد دارد و باید رضایتنامه بگیرد. همین موضوع هم کار را سخت کرده.

امیر عابدزاده

پسر احمدرضا عابدزاده در جوانی یک دوره کوتاه عضو پرسپولیس بوده و بعد از آن هرگز امکان همکاری مجدد فراهم نشده است. چندین‌بار که فعل‌وانفعالاتی در خط دروازه سرخپوشان رخ داده، امیر تا حدی به این تیم نزدیک شده و حتی خودش هم چراغ سبزهایی نشان داده اما در نهایت این وصال محقق نشده است. امسال هم بعد از جدایی علیرضا بیرانوند، همین روند تکرار شد. البته عابدزاده فعلا از دوران اوجش فاصله گرفته و شاید به همین دلیل پرسپولیس سراغ او نرفته است.

برادران محمدی

مهرداد و میلاد محمدی در تلویزیون گفتند هوادار پرسپولیس هستند و آرزویشان است برای این تیم توپ بزنند، با این حال شرایط برای چنین وصالی مهیا نشد. مهرداد که تابستان پارسال سر از استقلال در آورد و در دورترین نقطه از پرسپولیس قرار گرفت؛ مخصوصا بعد از مصاحبه آخر فصلش. میلاد اما برای فصل جدید می‌توانست به‌کار پرسپولیسی‌ها بیاید، چون آنها در پست دفاع چپ با مشکل مواجه شده بودند. با این حال گویا تمرکز باشگاه برای این پست روی جذب بازیکن خارجی بوده.

علیرضا جهانبخش

همه می‌دانند و خودش هم بارها تعریف کرده که قبل از حضورش در فوتبال هلند هیچ فاصله‌ای تا انعقاد قرارداد با پرسپولیس نداشت. با این حال ترجیح داد فوتبالش را در قاره سبز دنبال کند. او سال‌های پرفرازونشیبی را در اروپا پشت سر گذاشت و حالا به‌نظر می‌رسد در سطح اول آن منطقه جغرافیایی به حوالی خط پایان رسیده باشد. با این حال جهانبخش در همین ۶ماه گذشته هم به درخواست همکاری ۲باشگاه استقلال و بعد پرسپولیس پاسخ منفی داده؛ اتفاقی که بعید است خیلی باعث ناراحتی هواداران این تیم‌ها شده باشد!

رضا قوچان‌نژاد

برای همه آنهایی که قبلا اسم‌شان را بردیم، هنوز حداقل یک درصد شانس حضور در پرسپولیس وجود دارد اما رضا قوچان‌نژاد ۲سال پیش در حالی کفش‌هایش را آویخت که برای مدت‌های طولانی، مدام از احتمال حضورش در پرسپولیس و حتی استقلال صحبت می‌شد. تقریبا در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی شاهد شایعات زیادی در مورد این بازیکن محبوب و خوش اخلاق بودیم اما در نهایت گوچی بدون پوشیدن پیراهن سرخ و به شکلی غیرمنتظره بازنشسته شد. تمام!

کد خبر 871949
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha