مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

سارقی که ۳۰سال پیش همدستش را به قتل رسانده و جسد او را در یک خودروی سرقتی رها کرده بود، دستگیر شد.

قاتل

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از فاکس نیوز، در اوایل ‌ماه ژوئن سال۱۹۹۴، پاول ۱۶ساله و دوستش آنتونی اسمیت که با همدستی هم دست به سرقت خودرو می‌زدند، در یک پیتزافروشی با هم غذا خوردند و سوار یک خودروی سرقت‌شده و بعد از آنجا دور شدند.

صبح روز بعد اما جسد اسمیت که به ضرب اصابت چند گلوله به سرش به قتل رسیده بود، در همان خودروی سرقتی که در یکی از خیابان‌های شهر تامپا در فلوریدا رها شده بود، پیدا شد.

با پیدا شدن جسد، مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و با بررسی‌های انجام شده، هویت مقتول به نام اسمیت را شناسایی کردند اما معلوم نبود که او توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است.

با شروع تحقیقات پلیسی، مأموران به بازرسی داخل خودرو پرداختند تا شاید سرنخی از عامل جنایت به‌دست آورند.

علاوه بر جسد مقتول، لباس خاکستری رنگی در داخل ماشین پیدا شد که روی آن آثار خون وجود داشت. این لباس به آزمایشگاه جنایی فرستاده و معلوم شد که خون روی لباس متعلق به مقتول است اما لباس متعلق به فردی دیگری (عامل جنایت) بوده است؛ چرا که دی‌ان‌ای به‌دست آمده از این لباس با دی‌ان‌ای مقتول فرق داشت.
کارآگاهان هر چند موفق شده بودند دی‌ان‌ای قاتل را به‌دست آورند، اما برای شناسایی او به بن‌بست خوردند. به این ترتیب تحقیقات در این پرونده برای سال‌ها متوقف شد تا اینکه مدتی قبل، تیمی از مأموران که رسیدگی

دوباره به پرونده‌های راکد را به‌عهده داشتند، بررسی‌ این پرونده قدیمی را از سر گرفتند.

آنها از طریق مدارک موجود در پزشکی قانونی و آزمایشگاه جنایی، دی‌ان‌ای قاتل را به‌دست آورده و تصمیم گرفتند آن را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، بررسی کنند. در جریان این بررسی‌ها، مأموران به یک سرنخ تازه رسیدند. فردی به نام پاول که به تازگی دچار بیماری شده بود، به یک بیمارستان مراجعه کرده و در آنجا از وی آزمایش خون گرفته شده و دی‌ان‌ای او در بانک اطلاعاتی ثبت شده بود.

دی‌ان‌ای پاول با دی‌ان‌ای قاتلی که پلیس در تعقیب او بود مطابقت داشت و بدین‌ترتیب روز پنجشنبه، پلیس فلوریدا، پاول را به‌دلیل قتل آنتونی اسمیت در ۳۰سال قبل دستگیر کرد. اتفاقی که باعث شوکه شدن همسایه‌های پاول شد. چرا که آنها مدعی بودند این مرد فردی آرام بود که همیشه به همسایه‌ها کمک می‌کرد.

پاول به اتهام قتل درجه یک و سرقت خودرو محکوم شده و قرار است به‌زودی در دادگاه حاضر شود.

کد خبر 872025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha