«پوریای ولی»، «یعقوب لیث» و «خواجه نصیرالدین طوسی» فیلمنامه‌هایی است که جلوی دوربین نرفته‌اند. مسعود جعفری جوزانی حالا در تلاش است که فیلم «کورش کبیر» را بسازد.

جعفری جوزانی

همشهری آنلاین: مسعود جعفری جوزانی از جمله فیلمسازانی است که در کارنامه سینمایی و سریال سازی اش چندین کار دیده شده دارد ؛ او در صدد است که برای تولید فیلم سینمایی «کوروش کبیر» سرمایه گذار پیدا کند و این در حالی است که جوزانی چندین پروژه باز را در دست دارد. «کورش کبیر» فیلمنامه‌ای فیلم‌نشده نوشته مسعود جعفری جوزانی است. این فیلمنامه براساس داستان زندگی کورش بزرگ نوشته شده که در «دفتر اول» آن به دوران تولد تا نوجوانی و در «دفتر دوم» آن به جوانی تا مرگ این امپراتور ایرانی پرداخته شده است.
* مسعود جعفری جوزانی عنوان کرده بود که پیش از این قرار بود با علی معلم این فیلم را بسازند که نشد و در حال حاضر فیلمنامه به چند سرمایه‌گذار واگذار شده و تا به اینجای کار هر آنچه انجام شده با هزینه شخصی بوده است.
* این کارگردان شناخته‌شده به‌تازگی عنوان کرده که فیلمنامه جدیدی به نام «یعقوب لیث» نوشته که بخش مهمی از تاریخ ایران را که کمتر به آن پرداخته شده، روایت می‌کند. یعقوب لیث برای حفاظت و پاسداشت زبان و ادب فارسی دلاوری‌های بسیاری کرده و از کیان و زبان مادری ایرانیان دفاع کرده، ولی در این حوزه شناختی کمتر به او پرداخته شده و اگر شرایط تولید فراهم شود، لحظه‌ای در ساخت آن درنگ نمی‌کنم.
* این کارگردان چندین سال در تلاش بوده با تأمین بودجه فیلم سینمایی «کورش کبیر» را بسازد. ابتدا قرار بود فارابی به او کمک مالی کند، اما این اتفاق نیفتاد و به‌نظر می‌رسد بخش خصوصی هم توانایی تولید این فیلم را ندارد.
* جوزانی که در تلاش است فیلمنامه «کورش کبیر» را جلوی دوربین ببرد و تولید آن را آغاز کند، همچنین گفته است: برای ساخت این فیلم با سرمایه‌گذار خارجی وارد مذاکره شدیم و مراحل پیش‌تولید نیز آغاز شد، اما کار در مرحله فیلمبرداری توقیف و نیمه‌کاره رها شد. اگر فرصتی دست دهد، این فیلم را برای فرزندان ایران خواهم ساخت.
* جعفری جوزانی در کارنامه سینمایی خود کارگردانی سریال و فیلم‌هایی چون «در چشم باد»، «بهشت تبهکاران» و «ایران‌برگر» را دارد.
* این کارگردان ۷۵ساله همچنین زمانی تصمیم داشت سریال «خواجه نصیرالدین طوسی» را بسازد. این سریال بعد از «در چشم باد» قرار بود ساخته شود که پرونده‌اش باز مانده است. این کارگردان از تولید سریال «یعقوب لیث» نیز در گفت‌وگوهایش خبر داده است.
* البته جعفری جوزانی فیلمنامه «پوریای ولی» را برای ساخت یک مجموعه تلویزیونی در ۵ فصل با ۵۲ قسمت نوشت و کار در مرحله قرارداد پیش رفت و در آخر مشخص نشد با تغییر رئیس رسانه ملی چه اتفاقی برای این فیلمنامه افتاد.

کد خبر 872109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha