سردار آزمون به همراه تیم جدیدش شباب‌الاهلی امشب میهمان سپاهان است تا اولین بازی تاریخ لیگ نخبگان آسیا برگزار شود.

سپاهان - ملوان

همشهری آنلاین- تیم فوتبال سپاهان از ساعت۱۹:۴۵ امشب در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان شباب‌الاهلی امارات خواهد بود. دیداری جذاب و مهیج که علاوه بر افتتاح رسمی فصل جدید فوتبال، یک افتتاحیه تاریخی برای فرمت جدید رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا است. رقابت باشگاه‌های بزرگ آسیا که از سال۲۰۰۲ تا همین پارسال با فرمت لیگ قهرمانان برگزار می‌شد از امسال با عنوان «لیگ نخبگان» و با شکل‌وشمایلی جدید برگزار می‌شود که ایران در اولین دوره این لیگ صاحب ۱+۲ نماینده شده است. سپاهان به عنوان قهرمان جام‌حذفی ایران و البته تیم سوم لیگ برتر در فصل گذشته، باید در پلی‌آف لیگ نخبگان به مصاف شباب‌الاهلی برود و در صورت پیروزی بر این تیم اماراتی بازی بعدی‌اش را با الغرافه قطر انجام می‌دهد. به این ترتیب بازی امشب سپاهان اولین مسابقه تاریخ لیگ نخبگان خواهد بود و نام گلزن اول این بازی به عنوان زننده اولین گل لیگ نخبگان در تاریخ خواهد ماند.

امید اول سپاهان؛ کاوه واقعی

سپاهان فصل تازه فوتبال را با تغییرات فراوانی آغاز کرده است. رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمد علی‌نژاد، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو رفته‌اند و یکی دو بازیکن دیگر از جمله پدیده فصل گذشته یعنی محمدجواد حسین‌نژاد نیز به احتمال فراوان رفتنی هستند. در عوض محمدامین حزباوی، صالح حردانی، حسین گودرزی، وحدت هنانوف، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی و جواد آقایی‌پور خریدهای تابستانی سپاهان بوده‌اند که اغلب آنها جوان و فاقد تجربه آسیایی هستند. بنابراین امشب شاهد ترکیب کاملا جدیدی از شاگردان ژوزه مورایس خواهیم بود. اگرچه خیلی از هواداران منتظر تماشای خریدهای جدید در لباس زردرنگ هستند اما شاید بازیکنی که بیشترین هیجان و امیدواری را برای درخشش در این مسابقه دارد کاوه رضایی است که بعد از مدت‌ها به اوج آمادگی بازگشته و آماده‌ترین بازیکن این روزهای سپاهان در اردوی پیش‌فصل این تیم محسوب می‌شود. کاوه بعد از بازگشت از بلژیک و گذراندن یک افول طولانی‌مدت حالا آماده است تا با درخشش در یک بازی آسیایی دوباره به همان ستاره گلزن استقلال در سالیان نسبتا دور بدل شود.

خط دفاعی با صد درصد تغییر

وضعیت سپاهان در نیمه هجومی و خط حمله‌اش امیدوارکننده است و دست مورایس برای چیدن ترکیب خالی نیست. اما مشکل بزرگ اصفهانی‌ها چیدن یک خط دفاعی محکم در مقابل مهاجمان تیزچنگ شباب‌الاهلی است. اغلب مدافعان سپاهان به دلیل اخراج‌ها و محرومیت‌هایی که در آخرین بازی‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان متحمل شدند، امشب از همراهی تیم خودشان محروم هستند. محمد دانشگر، سیاوش یزدانی و هادی محمدی حق حضور در این بازی را ندارند، یعنی تمامی مدافعانی که از فصل گذشته مانده‌اند امشب در بازی حضور نخواهند داشت. در بین خریدهای جدید سپاهان اما یک مدافع درجه‌اول و باکیفیت حضور دارد. محمدامین حزباوی از السد قطر آمده و قطعا رهبر خط دفاعی خواهد بود. اما مورایس برای کامل کردن زوج دونفره در دفاع میانی مدافع تخصصی ندارد و باید مانند فصل گذشته دست‌به‌دامان دیگر پست‌ها شود. برایان دابو که فصل گذشته به اجبار به این خط می‌آمد و جور مدافعان را می‌کشید در لیست این بازی حضور دارد و البته وحدت حنانوف هم از پرسپولیس آمده و توانایی بازی در دفاع میانی، دفاع راست و هافبک دفاعی را دارد. امشب از میان این دو بازیکن خارجی یک نفر در کنار حزباوی خواهد ایستاد. در دفاع چپ و راست هم حسین گودرزی و صالح حردانی بازی می‌کنند که آنها هم تازه سپاهانی شده‌اند.

تیم سوم ایران - تیم دوم امارات

و اما آشنایی با حریف نام‌آشنای اماراتی. شباب‌الاهلی چند سال قبل به‌خاطر حضور همزمان احمد نوراللهی و مهدی قائدی در این تیم بین ایرانی‌ها شناخته شد. حالا این دو نفر از شباب‌الاهلی رفته‌اند اما دو ایرانی دیگر جای آنها را پر کرده‌اند. سعید عزت‌اللهی و سردار آزمون که هر دو به تازگی با این باشگاه قرارداد بسته‌اند بعد از سال‌ها دوباره با یکدیگر همبازی شده‌اند. عزت‌اللهی به دلیل مصدومیت غایب قطعی تیمش مقابل سپاهانی‌ها است اما سردار شرایط بازی کردن را دارد. باید دید پائولو سوسا سرمربی پرتغالی شباب‌الاهلی که خودش هم به تازگی به این باشگاه پیوسته به این زودی سراغ خریدهای جدیدش می‌رود یا نه. شباب‌الاهلی که در امارات با لقب شوالیه‌های سرخ شناخته می‌شود بعد از نایب‌قهرمانی در فصل گذشته و تقدیم جام به تیم الوصل سرمربی‌اش را تغییر داد و به سراغ سوسا رفت که به عنوان بازیکن ۲بار برنده لیگ قهرمانان اروپا شده است.

۴ملی‌پوش و ۱۳خارجی

شباب‌الاهلی امارات، نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال۲۰۱۵ در لیست فعلی‌اش ۱۳بازیکن خارجی دارد. گذشته از این نفرات، فدریکو کارتابیا از آرژانتین و گیلرمو بالا از برزیل، تابعیت اماراتی دارند و جزو بازیکنان خارجی این تیم به حساب نمی‌آیند. لوکا میلیویه‌ویچ، ستاره سابق کریستال‌پالاس و تیم ملی صربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ در خط میانی شباب‌الاهلی حضور دارد. مونث دَبّور از رژیم صهیونیستی دیگر بازیکن مهم نماینده امارات خواهد بود. بازیکنی که با یک‌ونیم میلیون یورو در سال ۲۰۲۳ از هوفنهایم خریداری شد و در دیدارهای تدارکاتی پیش از شروع فصل نیز خوش درخشید. رنان (برزیل)، بوگدان پلانیچ (صربستان)، متئوسانو (برزیل)، کایوآن سانتوس (برزیل)، برِنو (برزیل)، گاستون سوارس (آرژانتین)، عمر کیتا (گینه)، چیکنا دومبیا (مالی) و یاسین بوعلام (مراکش) سایر بازیکنان خارجی شباب‌الاهلی هستند که اغلب آنها جوان و زیر ۲۳ساله هستند. شباب همچنین ۴ملی‌پوش اماراتی به نام‌های حارب عبدالله، یحیی الغسانی (گلزن امارات مقابل ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳)، محمد جمعه و بدر ناصر دارد. شباب‌الاهلی برای کسب امادگی اردویی در اتریش برگزار کرده بود و پس از بازگشت از اروپا به تهران می‌آید.

داور پرگل‌ترین بازی‌های سپاهان

نبرد نمایندگان ایران و امارات را ۴داور از کره‌جنوبی سوت خواهند زد. کیم جونگ هیوک، داور ۴۱ساله کره‌ای که اخیرا برای قضاوت بازی ایران و ازبکستان به تهران سفر کرده بود، این بار باید به اصفهان سفر کند و اولین مسابقه تاریخ لیگ نخبگان آسیا را سوت بزند. کیم جونگ هیوک در تاریخ رقابت‌های آسیایی تجربه ۲قضاوت برای سپاهان را دارد. او سال۲۰۱۶ بازی زردپوشان با الاهلی عربستان را سوت زد که الاتحاد با ۴گل پیروز شد. همین فصل گذشته هم جدال سپاهان با آلمالیق ازبکستان در ورزشگاه ازادی با داوری آقای کیم برگزار شد که شاگردان ژوزه مورایس موفق شدند بردی ۹گله و تاریخی را برابر آلمالیق ازبکستان به‌دست آورند.

کد خبر 872256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha