امروز(سه‌شنبه) مراسمی در پیونگ یانگ برای تحویل ۲۵۰ سکوی خودکششی با قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک تاکتیکی به یگان‌های ارتش در کزه شمالی برگزار شد.

سامانه پرتاپ موشک کره شمالی

به گزارش همشهری‌آنلاین، وبگاه آرتی عربی نوشت: «خبرگزاری مرکزی کره گزارش داد که این سیستم‌های عملیاتی تاکتیکی Hwasongpo-۱۱Ra نام دارند».

کره شمالی قبلاً آن را در رسانه‌های مختلف از جمله زمانی که کیم جونگ اون، رهبر این کشور از شرکت‌های دفاعی بازدید می‌کرد، به نمایش گذاشته بود، اما برای اولین بار چنین حجم زیادی از خودروهای جنگی از این نوع را به نمایش گذاشته است.

از آنجایی که هر خودرو مجهز به کابین زرهی حامل چهار موشک انداز است، هر یک از این خودروها می توانند ۱۰۰۰ موشک را به طور همزمان تا مسافتی حدود ۲۰۰ کیلومتر پرتاب کنند.

رونمایی از ۲۵۰ سامانه با قابلیت پرتاب ۱۰۰۰ موشک + جزئیات و تصاویر

قابل ذکر است که کره شمالی در حال حاضر سامانه‌های دفاعی زیادی تولید می‌کند. به عنوان مثال، راکت اندازهای ۶۰۰ میلی متری KN-۲۵ دارد که مهمات آن حدود ۳ تن وزن دارد و می توان آن را تا فاصله ۴۰۰ کیلومتری پرتاب کرد. همچنین سیستم‌هایی وجود دارند که ظاهر خارجی آنها شبیه “اسکندر” روسی و ATACMS آمریکایی است.

کد خبر 872331
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • کورش IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    هر یک از این خودروها می توانند ۱۰۰۰ موشک را به طور همزمان تا مسافتی حدود ۲۰۰ کیلومتر پرتاب کنند ؟؟؟؟ !!!!! هر خودرو 4 موشک نه 1000 موشک . لطفا درست اطلاع رسانی کنید.