اولین جلسه هیئت جهاد تبیین در دهه اول صفر در زینبیه تهران با حضور خانواده شهید میلاد بیدی، برگزار شد، علی موسوی، برادر همسر این شهید گفت: چند سال به واسطه شغلش در سپاه قدس به لبنان و سوریه می‌رفت. زمان تسلط داعش در جبهه‌ها علیه این گروه تروریستی به میدان رفت و در نهایت در ضایحه لبنان به شهادت رسید.

زينبيه

به گزارش همشهری آنلاین، سید علی موسوی، برادر همسر شهید میلاد بیدی که به همراه شهید فواد شکر، نماینده مقاومت اسلامی در لبنان به شهادت رسید، گفت: «از مهم‌ترین سجایای شهید بیدی باید به شجاعت او اشاره کرد. میلاد در عین شجاعت، قلبی بسیار رئوف داشت. هیچ‌گاه از ایشان کوچک‌ترین تندی و بداخلاقی در زندگی شخصی و مراوداتش ندیده‌ بودیم و سراغ نداریم. شهید بیدی به آنچه می‌دانست عمل می‌کرد. نمازش را اول وقت می‌خواند، خمسش را پرداخت می‌کرد. وجوهات شرعی‌اش را بدون اتلاف وقت حساب می‌کرد و همه شعایر دینی را به جای می‌آورد. حلال و حرامی که سرش می‌شد و بر او روشن و آشکار بود، رعایت می‌کرد.»

نخستین شب ماه صفر، در هیئت رسانه زینبیه در خیابان هفدهم شهریور متعلق بود به شهید میلاد بیدی؛ جوانی که در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه لبنان به شهادت رسید. در شب نخست حجت‌الاسلام محمدباقر تحریری به ایراد سخنرانی پرداخت و حاج احمد چینی برای سوگواران حسینی مداحی کرد. گزارش شب نخست این هیئت را از نظر می‌گذرانید.

شهید بیدی با خدا معامله کرد

سید علی موسوی در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری درباره سجایای شهید بیدی گفت: «او در عین حال که شجاع بود، هیچ‌گاه به خانواده و دوستانش تندی نمی‌کرد. او خوش اخلاق و شجاع بود. آقا میلاد متولد ۱۳۷۳ بود. یعنی امسال تازه ۳۰ سالش می‌شد! چند سال به واسطه شغلش در سپاه قدس به لبنان و سوریه می‌رفت. زمان تسلط داعش بر بخشی از منطقه در جبهه‌ها علیه این گروه تروریستی به میدان رفت. حضورش با ورود به سپاه قدس ادامه یافت. سال ۱۳۹۹ با خواهر من ازدواج کرد. وقتی سر خانه و زندگی‌شان رفت به اصرار خواهر و مادرم، حضورشان را در منطقه کم کردند. به همین دلیل چند سال اخیر کارشان جنبه اداری به خود گرفت. ما قطعاً درک نمی‌کنیم که امثال او چه معامله‌ای با خدا کرده‌اند. این اواخر چند بار درخواست داد که در منطقه حضور یابد. اخیرا که با میلاد صحبت می‌کردم، ایشان خیلی خوشحال بود. می‌گفت که مادر و خواهرم قبول کرده‌اند که به لبنان بازگردد! همین شد که حدود یک هفته به منطقه رفت.»

شهید بیدی از جنگ با داعش تا شهادت در ضاحیه لبنان | در اولین شب هیات جهاد تبیین چه گذشت؟

مصیبت ما هیچ است!

سید علی موسوی همچین گفت: «من هم به تناسب سن و عقل و کفایتم اهل روضه و هیئتم. باید این را عنوان کنم که مصیبت ما در کنار حماسه کربلا قطره‌ای است. روز سه‌شنبه اطلاع یافتیم که یک نفر غیر لبنانی در حمله‌ای شهید شده است. با خواهرم تماس گرفتم و به او دلداری دادم اما او همچنان بی‌تابی می‌کرد و انگار به دلش برات شده بود که میلاد آسمانی شده است. چهارشنبه خبر رسمی را دریافت کردیم که آقا میلاد همان فرد غیرلبنانی است که دعوت حق را لبیک گفته است. وقتی پیکرش آمد، به خواهرم گفتند شما اجازه ندارید روی کفن را باز کنید. چرا که از آنجا به من اطلاع دادند که وضع صورت و بدن مناسب نیست. دیده بودم و دریافتم که روی شهدای مدافع حرم را می‌پوشانند و نمی‌توان آنها را دید.» سید علی موسوی، با زحمت بغضش را فرومی‌خورد، با صدایی لرزان ادامه می‌دهد: «خواهرم از هیچ چیز خبر نداشت. با حیرت و تعجب می‌گفت مگر چه شده؟! من بهانه آوردم که چون در حرم حضرت زینب(س) تشییع شده نباید رویش را دید اما این حرف به گوشش فرونمی‌رفت.»

با میلاد از پیش دبستانی دوست بودم

برادر همسر شهید بیدی ادامه داد: «در داخل قبر یک نفر روی او را کنار زد تا اهل خانواده برای آخرین بار روی شهید را ببینند. وقتی خواهرم متوجه شد دلش آرام نگرفت. با خود فکر کردم که حضرت رقیه(س) با ۳ سال سن چگونه سر از بدن جدا شده حضرت سید الشهدا(س) را دید و تحمل کرد و جان به جان آفرین تسلیم کرد؟!» موسوی حالا بر صدایش مسلط شده است. لحن خود را بازیافته. صورتش و چشمانش نم اشکی برداشته. گویی زیر لب با خود حرفی می‌زند. ذکر می‌گوید تا آرامش یابد. با خود کلمات را واگویه می‌کند. نی‌نی چشمانش دو دو می‌زند. نگاهی به جمع می‌کند و با طمأنینه توضیح می‌دهد: «با میلاد از پیش دبستانی دوست بودم. نمی‌دانم که چگونه تقرب حضرت حق را یافته که شب شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) به شهادت رسید. اینکه می‌گویند شهدا دست نیافتی هستند یعنی همین! واقعیت همین است که به عینه می‌بینیم. امیدوارم من هم لیاقت این مهم را می‌داشتم و متبرک می‌شدم.»

ماه صفر و بزرگ‌ترین مصیبت تاریخ اسلام

در مجلسی که شهید بیدی و خانواده‌شان تجلیل شد، حاج احمد چینی به مداحی پرداخت. کمی پس از سخنان حجت‌الاسلام تحریری، چراغ‌های مجلس به رسم عزاداری خاموش شد. همراهان سرشان را به زیر انداختند و در مصیبت وارده بر اهل بیت(ع) گریستند. حجت‌الاسلام تحریری گفت: «صفر ماه گران‌قدری است. ماه ورود حزن و اندوه بر عالم اسلام است. بالاترین مصیبت عالم اسلام، مسلمانان و نظام اسلامی را در این ماه تحمل می‌کنیم. رحلت نبی اکرم(ص) در این ماه اتفاق افتاده. به گفته حضرت علی(ع) ایشان پیامبری است که موازی با فضیلت ایشان هیچ کس در عالم انسانیّت نیست. فقدان حضرت هم جبران نمی‌شود. پس از رحلت نبی اکرم(ص) مصائب جامعه اسلامی تازه خودش را نشان می‌دهد. مهم‌ترین مصائب عدم شکل‌گیری دقیق ایمان در وجود مسلمانان است. منظورم آن ایمانی است که به طور دقیق قرآن کریم به آن اشاره می‌کند. آنچه از جانب خدا بر پیامبر اعظم(ص) نازل شده، می‌گوید مسلمانان باید ظاهراً و باطناً به اسلام اعتقاد داشته باشند و شعائر آن را سرلوحه زندگی‌شان قرار دهند. فراموش نکنیم که دعوت همه پیامبران به دین و توحید است.»

شهید بیدی از جنگ با داعش تا شهادت در ضاحیه لبنان | در اولین شب هیات جهاد تبیین چه گذشت؟

جهاد تبیین چه زمانی شکل گرفت؟

حجت‌الاسلام تحریری ادامه داد: «روش زندگی ایمانی باید در نحوه زندگی ما تجلی و تحقق یابد. خدای متعال به پیامبر اعظم(ص) گفت که نحوه پیام‌بری او باید آشکار و بدون ابهام باشد. در جامعه اسلامی نباید تفرقه باشد بلکه باید وحدت نهادینه شود. در زمان پیامبر(ص) شکل‌گیری جامعه اسلامی تا حدی تحقق یافت اما پس از رحلت ایشان، دینی که تسلیم در برابر خدا و پیامبرش است، ادامه نیافت. خدای متعال در قرآن تصریح می‌کند که «آنها ایمان نمی‌آورند مگر به آنچه می‌گویی تسلیم شوند. ما کتاب را به حق نازل کردیم تا پیغمیر(ص) آن را (کتاب را) کامل کند.» حضرت محمد(ص) این مهم را در زندگی تبیین کردند و تعیین کرد که چه کسی پس از او شاخصه‌های ولایت را دارد. او کسی نبود جز امیرالمومنین علی(ع) و در غدیر هم آن را علنی اعلام کردند. اما پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) مصیبت بر عالم اسلام دامن‌گیر شد و ادامه یافت. اما نباید فراموش کرد که در هیچ مرحله‌ای کسانی که از جانب خدا وظیفه داشتند، از تبیین حقیقت بازنایستادند. به همین روی جهاد تبیین از ابتدا وجود داشته است.»

چرا اقامه دین کامل نشد؟

تحریری توضیح داد: «جهاد تبیین این گونه بیان شده که خدا می‌فرماید امّت مورد امتحان قرار می‌گیرد و این هشدار مکرر از جانب پیامبر(ص) بیان شده. ایشان گفتند می‌دانم که حضرت امیرالمومنین(ع) با چه کسانی مواجه می‌شوند. ایشان فرمودند که کسانی می‌خواهند این دین تداوم نداشته باشد. به همین دلیل به امام علی(ع) گفتند که برای جهاد تبیین به گونه‌ای دیگر وارد میدان عمل شوند. حال می‌خواهم به پیام‌آور کربلا اشاره کنم. پس از قیام امام حسین(ع) تیر اول به بنی‌امیّه نشانه رفت. نمی‌توان از تاریخ اسلام و تشیع یاد کرد و نامی از آنها نبرد. اما امام(ع) تکلیف آنها را مشخص کرد. امام حسین(ع) با قیام تاریخی خود اثبات کردند که اگر معاویه دستش می‌رسید، نام نبی اکرم(ص) را از تاریخ اسلام حذف می‌کرد! تفکر و رأی و قدم آن ملعون ازلی و ابدی در حمله به خانه حضرت زهرا(س) نقش اصلی را بازی می‌کرد.»

هیئت رسانه زینبیه به مدت ۱۰ شب، در دهه نخست ماه صفر، در خیابان هفدم شهریور برپاست و ورود عموم آزاد است.

شهید بیدی از جنگ با داعش تا شهادت در ضاحیه لبنان | در اولین شب هیات جهاد تبیین چه گذشت؟

کد خبر 872347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha