کارگردان ۵۴ ساله سینما می خواهد «اخراجی ها۴» را بسازد. ده نمکی در که در سال های اخیر بیشتر در تلویزیون فعالیت داشت با ساخت چند سریال نتوانست آنقدرها بازخورد مثب از مخاطبانش داشته باشد. با این حال در کارنامه فیلمسازی ده نمکی فیلم های پرمخاطب در سینما هم دیده می شود.

اخراجی ها

همشهری آنلاین: سه‌گانه «اخراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی جزو پرفروش‌ترین فیلم‌ها در دوران خود بود و در این میان «اخراجی های ۲» به یکی از ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

• مسعود ده نمکی که پیش از این ۳ قسمت از «اخراجی‌ها» را ساخته، پس از ۱۴ سال برای ساخت «اخراجی ها ۴» درخواست پروانه ساخت کرده است.

• ده نمکی علاوه بر اخراجی های یک تا سه، فیلم های معراجی ها، رسوایی ۱ و ۲ و همچنین زندانی ها را ساخته، قبل تر دو مستند را هم جلوی دوربین برده است.

• «اخراجی‌ها» به روایت داستان زندگی مجید سوزوکی (یکی از اراذل جنوب شهر) پرداخت که عاشق دختر یکی از معتمدین محل است و برای به دست آوردن موافقت پدر او عازم جبهه شده و سرانجام به شهادت می‌رسد. در ادامه نیز اتفاقاتی که برای گروه دوستان و همرزمان او می‌افتد را روایت می‌کند.

• اخراجی ها ۱ اولین کار بلند سینمایی این کارگردان است که در زمان ساخت توانست در گیشه دهه ۸۰ موفق باشد. آن زمان این فیلم وارد باشگاه میلیاردی ها شد.

• اخراجی ها ۲ هم در زمان پخش در گیشه ۴۰ میلیارد تومان فروش داشت و آن زمان گفته شد که بیش از ۴ میلیون نفر را به سینما کشانده است. البته نمی توان از این موضوع هم گذشت که پخش کننده اخراجی ها ۱ و ۲ به ترتیب علی سرتیپی، فیلمیران و برادران شایسته هدایت فیلم بودند.

• اخراجی ها ۳ نیز در دهه ۹۰ هم و مانند دو فیلم دیگر ده نمکی در جدول اکران نوروزی قرار گفت. پخش کننده این فیلم هم علی سرتیپی بود و آن زمان به نوعی این فیلم در اکران با «جدایی نادر از سیمین» رقابت داشت. به گفته علی سرتیپی فروش این فیلم در گیشه از فیلم اصغر فرهادی پیشی گرفت.


• «اخراجی ها ۴» روایت بر گرفته از فیلم سینمایی «اخراجی ها»، داستانی مستقل از سری های پیشین این مجموعه دارد و قرار است داستان یکی از شخصیت های فرعی که در قسمت های گذشته معرفی شده را روایت کند.

• اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا، کاظم مادرشاهی، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق شریف، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، جواد هاشمی، قاسم زارع، عبدالرضا اکبری، مریلا زارعی، سپند امیرسلیمانی، سیروس کهوری نژاد و… از جمله بازیگرانی هستند که در ۳ قسمت «اخراجی‌ها» ایفای نقش کرده‌اند و در اسپین آف «اخراجی ها» تنها برخی از این بازیگران حضور دارند و برخی دیگر از بازیگران هم قرار است به این مجموعه اضافه شوند.


کد خبر 872396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha