چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای، از پرداخت نیمی از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و اضافه کرد: چین سوم به زودی آغاز می‌شود.

مزرعه چای ایرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای، از پرداخت نیمی از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و اضافه کرد: چین سوم به زودی آغاز می‌شود. او با بیان اینکه تاکنون ۸۶ هزار تن برگ سبز از چایکاران خریداری شده، ارزش برگ سبز خریداری شده را بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: قدرالسهم دولت ۲۵ درصد و کارخانجات ۷۵ درصد است.

سهم صنایع کوچک از اشتغال

مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: تعداد مجتمع‌های پتروشیمی کشور در ۱۰ سال آینده از ۸۰ مجتمع کنونی به ۲۰۰ مجتمع می‌رسد که این رقم به‌جز واحدهای کوچک‌مقیاسی است که در بخش صنایع تکمیلی در شهرهای مختلف احداث می‌شوند.

۳۶ هزار آموزشگاه

مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تدوین ۶۰۰۰ استاندارد آموزش مهارتی در سه سال اخیر خبر داد و گفت: طی این مدت برای بیش از ۳۶ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای مجوز تاسیس صادر شده است. وی از تدوین بیش از ۶۰۰۰ استاندارد آموزش در سه سال گذشته خبر داد و گفت:۵۰ درصد استانداردهای در سه سال اخیر تدوین شده است.

علت اختلال در برق

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل توانیر گفت: هیچ قطعی برق برنامه‌ریزی شده‌ای نداریم و تنها گرمای هوا علت برخی حوادث مقطعی است که با تلاش گروههای عملیاتی صنعت برق به سرعت حل می‌شود.او افزود : از مشترکان می‌خواهیم مصرف را ۱۵ درصد کم کنند تا بتوانیم تابستان گرم امسال را پشت سر بگذاریم.

سهم صنایع کوچک از اشتغال

فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت گفتz: صنایع کوچک از نظر تعداد ۹۴ درصد صنایع فعال کشور و ۴۳ درصد اشتغال صنعتی کشور را در اختیار دارند. او افزود: صنایع کوچک ایران ۱۴.۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) صنعت کشور را در دست خود دارند.

خرید حمایتی تخم‌مرغ

محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به ۳.۶ هزار تن خرید حمایتی تخم‌مرغ ، گفت: امروز مرحله ششم خرید حمایتی تخم‌مرغ به مبلغ هر کیلوگرم ۵۵ هزار تومان آغاز شد. او افزود: وزارت جهاد کشاورزی تأمین و تنظیم بازار این محصول پروتئینی را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

تمدید مهلت بازگشت ارز پروانه‌های صادراتی

سازمان توسعه تجارت ایران با صدور بخشنامه‌ای ضمن ابلاغ مصوبات بیست و دومین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات اعلام کرد که مهلت بازگشت ارز پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۲ مشروط به رعایت سقف بازگشت ارز ظرف مدت ۱۵ ماه، تا پایان ۳۰ مهر ماه تمدید شده است. همچنین مهلت ایفای دیون ناشی از تعهدات ارزی صادرات سال ۱۳۹۷ تا پایان آذرماه تعیین شد. با عرضه اجناس قاچاق در مجتمع‌های لوکس پایتخت

گشت‌های مشترک مبارزه با عرضه کالای قاچاق با حضور در یکی از مزون‌های لاکچری شمال تهران، حدود ۳۵ میلیارد ریال اجناس قاچاق را کشف و ضبط کردند؛ با این وجود به دلیل تعدد این سبک فروشگاه‌ها، نیاز به بازرسی و بازدیدهای بیشتری احساس می‌شود.

کد خبر 872478
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha