چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

تیم‌های فوتبال اسپانیا و فرانسه با کنار زدن آفریقایی‌ها فینالیست شدند.

باز نشدن پرچم المپیک

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از ۳۲سال آزگار که تیم‌های اروپایی از رسیدن به طلای فوتبال در بازی‌های المپیک محروم مانده بودند، بالاخره در این دوره طلا در اروپا می‌ماند. ۲تیم اسپانیا و فرانسه با غلبه بر مراکش (۲ بر یک) و مصر (۳ بر یک) به دیدار پایانی بازی‌های المپیک پاریس راه یافتند. کار هر دو تیم سخت بود. اسپانیا در دقایق آخر بازی و با گل سانچس در حالی بازی را برد که مراکش به‌خاطر حملات زیادی که داشت، خسته شده بود. مراکش مثل جام‌جهانی۲۰۲۲ باز هم در دقایق آخر از صعود به بازی پایانی ناکام ماند. در اتفاقی عجیب داور این بازی در برخورد با بازیکن اسپانیا که سُر خورده بود، مصدوم شد و جای خودش را به داور چهارم داد.

کار فرانسه با مصر هم به وقت‌های اضافه کشید. بازی در ۹۰دقیقه با گل‌ محمود صابر برای مصر و گل ماتیا برای فرانسه مساوی به پایان رسید. فرانسوی‌ها در دقیقه۶ وقت اضافه نخست می‌توانستند صاحب پنالتی شوند اما داوران پس از مشورت طولانی برخورد توپ به‌دست مدافع مصر را پنالتی تشخیص ندادند. با این حال ۱۰نفره‌شدن مصر در دقیقه۹۲ پایه‌گذار صعود خروس‌ها بود. ماتتا که در دیدار قبلی زننده تک‌گل فرانسه مقابل آرژانتین بود و دلیل صعود تیم شد، گل دوم را هم زد تا در این بازی ۲گله شود. مهاجم تیم کریستال‌پالاس این فصل با تیم باشگاهی و ملی در ۴۴بازی، ۲۸تأثیرگذاری، ۲۳گل و ۵پاس‌گل به ثبت رسانده است. ژان فیلیپ ماتتا یکی از سهمیه‌های بزرگسالان تیم المپیک فرانسه است و ۲۷سال ‌دارد. او در این دوره ۴گل وارد دروازه حریفان کرده. میشل اولیسه، وینگر چپ‌پای فرانسوی‌ها که به‌تازگی با بایرن‌مونیخ قرارداد بسته، زننده گل دیگر فرانسه بود. او هم در این دوره یک گل و ۴پاس‌گل داشته.

فردا دیدار مصر و مراکش برای رسیدن به مدال برنز در دیدار رده‌بندی مقابل هم قرار می‌گیرند. این دو تیم در فینال جام‌ملت‌های زیر ۲۳سال آفریقا هم با هم بازی کردند که مراکش قهرمان شد. فینال ‌هم بعد از رده‌بندی بین فرانسه میزبان و اسپانیا برگزار می‌شود. اسپانیا که امسال همه جام‌ها را برده، این جام را هم می‌خواهد.

کد خبر 872608
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha