سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

در باشگاه چلسی تعداد دروازه‌بان‌ها از مدافعان بیشتر است و جمعیت بازیکنان در حال جلو زدن از تعداد تماشاگران.

گلرهای چلسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، وضعیت عجیبی در باشگاه چلسی حکمفرماست. مالک آمریکایی که میراث آبراموویچ را از دولت انگلستان خریده، در کمتر از ۲سالی که به این باشگاه آمده، مربیان و بازیکنان زیادی را به تیم اضافه کرده، فروخته یا اخراج کرده. در حال‌حاضر فهرست تیم فوتبال مردان این باشگاه ۴۱نفر است، با میانگین ۲۳سال و کلی جوان گران‌قیمت از ۱۶ملیت مختلف و ۲۷کشور خارجی.

رقابت هم در تجارت و هم در ورزش چیز خوبی است اما کاری که باشگاه فوتبال چلسی انجام می‌دهد تا حدودی عجیب و بی‌سابقه است. در حال‌حاضر آنها ۷دروازه‌بان تحت قرارداد دارند و به همین هم قانع نیستند. بله، چلسی ۷دروازه‌بان دارد که یکی از آنها را همین هفته پیش با قیمت ۲۴.۵میلیون یورو از ویارئال خرید؛ فیلیپ یورگنسن.

سال گذشته رابرت سانچس با این ایده که نخستین انتخاب برای درون دروازه باشد از برایتون به چلسی آمد. گئورگی پتروویچ هم با عملکرد عالی‌ای که درون دروازه تیم نیو انگلند در لیگ MLS داشت، به‌عنوان پشتیبان او به خدمت گرفته شد ولی هر دوی آنها فصلی ناامیدکننده را با آبی‌ها پشت سر گذاشتند. حالا هیچ‌یک از آنها مرد شماره یک نیست و فیلیپ یورگنسن باید درون دروازه بایستد.

علاوه بر آنها، گابریل اسلونینا، مارکوس بتینلی، لوکاس برگستروم، و باور کنید یا نه، کپا آریسابالاگا هم در همین پست روی دست باشگاه مانده‌اند. کپا که یک فصل را قرضی در رئال‌مادرید سپری کرد، نتوانست از مصدومیت طولانی کورتوا استفاده کند و دروازه‌بان اول بماند. او پس از مدتی کوتاه جایش را به لونین داد. کپا که گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ است، دوست دارد یک فصل دیگر در رئال بماند اما این فقط یک علاقه شخصی است.

از زمانی که تاد بولی آمریکایی هدایت باشگاه را برعهده گرفت، چلسی درمجموع ۶۱.۵ میلیون یورو فقط برای دروازه‌بان‌ها هزینه کرده است؛ برای پستی که در تیم فقط یک متولی برای آن وجود دارد.

درک اینکه انزو مارسکا، سرمربی جدید و ایتالیایی چلسی، چه برنامه‌ای با این همه دروازه‌بان دارد، دشوار است. احتمالا هفته‌های آینده شاهد جدایی‌ بعضی از این نفرات خواهیم بود یا اینکه باید شاهد بدترین ترکیب این تیم در تاریخ لیگ برتر باشیم، زیرا در فهرست آبی‌ها تعداد دروازه‌بان‌ها بیشتر از مدافعان خواهد بود.

چلسی در این تابستان هم چندین بازیکن خرید. آنها مارک گویو، پدیده بارسلونا را با ۶میلیون یورو خریدند اما احتمالا این بازیکن به‌سویا یا باشگاهی دیگر در لالیگا قرض داده می‌شود. کیران دوزبری‌هال با مبلغ ۳۵.۴میلیون یورو برای پست پرترافیک هافبک وسط از لستر تازه صعودکرده جذب شد. به خرید فیلیپ یورگنسن دانمارکی هم که قبلا اشاره کردیم، چلسی برای جذب او ۲۴.۵میلیون به ویارئال پرداخت. عمری کلیمن از تیم زیر ۲۱ساله‌های استون‌ویلا با ۲۲.۵میلیون یورو، رناتو ویگای پرتغالی از بازل سوئیس با ۱۴میلیون و کیلب ویلی آمریکایی از آتلانتای آمریکا با ۱۰.۱میلیون یورو دیگر خریدهای تاد بولی بودند. توسین آدرابیویو هم برای خط دفاعی به‌صورت رایگان از فولام به این تیم آمد.

حکیم زیاش که در گالاتاسرای به‌طور قرضی بازی می‌کرد، قراردادش را با چلسی به پایان برد و قطعی به این باشگاه ترک رفت. مالانگا سار (لانس) و تیاگو سیلوا (فلومیننزه) دیگر بازیکنانی بودند که رایگان از چلسی جدا شدند.

چلسی برای خرید بازیکن در این پنجره نقل‌وانتقالاتی ۲۱۵.۲میلیون یورو هزینه کرد درحالی‌که میانگین سنی آنها ۲۲.۷سال است.

این باشگاه برای فروش بازیکنان هم ۱۰۱میلیون یورو درآمد کسب کرد. میانگین سنی بازیکنانی که فروخته شدند یا رایگان از این باشگاه جدا شدند، ۲۶میلیون بود.

- چلسی جوان‌تر شده اما سرمربی جدید هم مثل قبلی‌ها مشکلات زیادی با تعداد زیاد بازیکنان خواهد داشت.

در برابر این خریدهای نه چندان دهان‌پرکن، بازیکنان مطرحی فروخته شدند: یان ماتسن هلندی که قرضی به دورتموند رفته بود و استون‌ویلا با ۴۴.۵میلیون یورو او را خرید، لوییس هال با ۳۳میلیون به نیوکاسل رفت و عمری هاچینسون با ۲۳.۵میلیون یورو به ایپسوییچ.

کد خبر 872280
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha