فروش سینماها از شنبه تا چهارشنبه این هفته از فروش هفته پیش‌شان در همین مقطع زمانی در حدود یک‌ونیم میلیارد کمتر بوده است.

سینما ارگ

همشهری آنلاین: آفتاب خرماپزان مرداد نیست؛ آتش سوزان کوره است که آسفالت و سیمان و آهن و آجر و هر چیزی را که در خیابان جان‌پناهی نیافته، به حد ذوب شدن و نرم شدن و از ریخت افتادن می‌پزد و می‌گدازد و حتی تا چند ساعت بعد از غروب آفتاب هم می‌شود داغی آفتاب را در هوا حس کرد و به ستوه آمد و دلواپس بی‌برقی و از نفس افتادن کولر و هلاک شدن در گرما شد. در این وضعیت حالی برای سینما رفتن و فیلم دیدن روی پرده نقره‌ای باقی می‌ماند؟

این روزها که گرما بیداد می‌کند، طبعا خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از خانه خارج نشوند و زیر باد خنک کولر قدری تحمل این گرما را ممکن کنند. پیش‌بینی اینکه در این هفته که گرمای هوا به رکوردهایی تاریخی نزدیک شده، فروش سینماها افت کرده باشد کار چندان سختی نیست. فروش سینماها از شنبه تا چهارشنبه این هفته از فروش هفته پیش‌شان در همین مقطع زمانی در حدود یک‌ونیم میلیارد کمتر بوده است.

از شنبه تا چهارشنبه این هفته ۴۲۱ هزار و ۵۵۷ نفر در ۱۰ هزار و ۴۵۴ سانس به سینما رفته‌اند و فروشی برابر با ۱۷ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان را رقم زده‌اند. اما در هفته گذشته، از شنبه تا چهارشنبه ۴۴۲ هزار و ۶۶۹ نفر در ۱۰ هزار ۲۳۴ سانس به سینما رفته بودند و فروش سینماها برابر با ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. یعنی با اینکه در هفته گذشته سینماها ۱۲ سانس کمتر از این هفته داشته‌اند، اما فروش فیلم‌ها یک و نیم میلیارد بیشتر از این هفته بوده است.

نسبت به هفته گذشته، ۲۱ هزار و ۱۱۲ نفر در این هفته ترجیحا داده‌اند سینما نروند و گرمای مهیب می‌تواند در این تصمیم متهم اصلی باشد.

سه فیلم پرفروش شنبه تا چهارشنبه هفته گذشته به ترتیب عبارت‌اند از «تگزاس ۳» با ۶ میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان و ۱۴۷ هزار و ۳۶۶ تماشاگر، «پول و پارتی» با ۶ میلیارد و ۳۶۴ میلیون تومان و ۱۴۶ هزار و ۱۱۷ تماشاگر و «خجالت نکش ۲» با ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان و ۶۲ هزار و ۶۷۶ تماشاگر.

سه فیلم پرفروش شنبه تا چهارشنبه هفته داغ جاری همین ۳ فیلم‌اند با یک جابه‌جایی: «پول و پارتی» با ۶ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان و ۱۵۹ هزار و ۴۷۶ تماشاگر، «تگزاس ۳» با ۵ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان و ۱۳۴ هزار و ۸۵۹ تماشاگر و «خجالت نکش ۲» با ۲ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان و ۵۵ هزار و ۲۳۳ تماشاگر.

از میزان فروش و تعداد تماشاگر سه فیلم پرفروش این هفته می‌شود فهمید که فروش سینما در هفته جاری افت کرده و گرمای هوا کار خودش را کرده و گیشه را قدر یک و نیم میلیارد تومان سرد کرده است.

کد خبر 872678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha