در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها و منتقدان لیستی با عنوان وعده‌های محقق نشده شهردار تهران منتشر کردند.

شنبه های امید و افتخار

به گزارش همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور، فارغ از اینکه هنوز حدود یک سال تا پایان این دوره از مدیریت شهری و تکمیل و تحقق کامل وعده‌ها و برنامه‌های شهردار تهران باقی مانده است، نگاهی به این لیست و مرور کارهای انجام شده یا در دست اقدام آنها نشان می‌دهد که شهرداری در ۳۵‌ماه فعالیت نیز کارنامه موجه و موفقی در آن حوزه‌ها از خود به جای گذاشته است.

پروژه‌های جنوب شهر دوبرابر مناطق شمالی
وعده: ترمیم فاصله جنوب و شمال تهران

پاسخ: ۶۱درصد از پروژه‌های امید و افتخار مربوط به پهنه جنوبی تهران و ۳۹درصد از این پروژه‌ها مربوط به بالای محور خیابان انقلاب است. به‌عبارت دیگر، حجم پروژه‌های شهرداری تهران در جنوب شهر دوبرابر مناطق شمال شهر بود. آمار و ارقام نشان می‌دهد که علاوه بر توسعه شمال شهر، به جنوب شهر نیز به‌صورت ویژه رسیدگی شده است. بسیاری از پروژه‌های مهم شهر در حوزه توسعه و ساخت خطوط و ایستگاه‌های مترو و همچنین ساخت بزرگراه‌ها نیز در جنوب شهر در جریان است. همچنین بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری کشور «باغ‌راه حضرت زهرا(س)» در مناطق ۱۷و ۱۸جریان دارد.

زمان صدور مجوز کاهش یافت
وعده: حذف ماراتن مجوزها

پاسخ: اقدامات شهرداری تهران برای رونق ساخت‌وساز کمک کرده تا فرایند صدور پروانه که پیش از این به‌طور میانگین بیش از ۳۵۰روز زمان می‌برد، به حدود ۶۰تا ۱۵۰روز کاهش پیدا کند. درهمین راستا کاهش جدی در زمان صدور پروانه صورت گرفت، اما همانطور که شهردار تهران هم اعلام کرده است، مدیریت شهری به این میزان راضی نیست و در تلاش است تا این دوره زمانی در ادامه باز هم کاهش پیدا کند.

افزایش ناوگان حمل‌ونقل عمومی
وعده: اضافه کردن ۵‌هزارو۵۰۰ اتوبوس به ناوگان

پاسخ: شهردار تهران در مصاحبه‌های مختلف ازجمله در آبان۱۴۰۱ از تلاش شهرداری برای افزایش تعداد اتوبوس‌های پایتخت به ۵هزار و ۵۰۰دستگاه خبر داده بود؛ نه اضافه شدن ۵۵۰۰دستگاه اتوبوس. تا به امروز بالغ بر ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس اضافه شده و تعداد ناوگان فعال اتوبوسرانی به ۳۱۷۴دستگاه رسیده است. تا پایان سال نیز ۱۳۴۰دستگاه اتوبوس جدید از شرکت‌های داخلی اضافه خواهد شد. علاوه بر این، ۴۰۰دستگاه اتوبوس هم تا پایان سال بازسازی می‌شود. ۱۱۰دستگاه اتوبوس چینی هم در راه است تا تعداد ناوگان موجود به ۵هزار دستگاه برسد. همچنین با تامین مالی، تا پایان سال در مجموع ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی جدید به کشور می‌رسد.

ساخت پارکینگ در مراکز تجمعی
وعده: ساماندهی پارکینگ‌های شهر

پاسخ: مدیریت شهری ششم در شرایطی تهران را تحویل گرفت که در نتیجه کم‌کاری‌های گذشته، از کمبود حدود یک‌میلیون فضای پارک رنج می‌برد! در این مدت علاوه بر پارکینگ امیرکبیر، ساخت ۷پارکینگ مهم و طراحی ۲پارکینگ دیگر در سطح شهر تهران در دست انجام است. در مجموع ظرفیت پارکینگ‌های ساخته شده یا در دست ساخت، بالغ بر ۴۵۰۰فضای پارک مسقف یا مکانیزه در شهر تهران است. همچنین ساماندهی ۹۸هزار جای پارک حاشیه‌ای نیز در دست اقدام است.

ساخت‌وساز رونق گرفت
وعده: ساخت ۱۸۰‌هزار واحد مسکونی در شهر تهران

پاسخ: چهارشنبه٩خرداد کلنگ ٢٠٠هزار واحد مسکونی در تهران بر زمین زده شد تا رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده تهران جابه‌جا شود. این میزان واحد در ۹۳پروژه بافت فرسوده تهران در حال ساخت است. پیش از این هم کلنگ عملیات ساخت ۱۵۰هزار واحد مسکونی در شهر تهران زده شده بود و همچنین ۴۰ تا ۶۵هزار واحد مسکونی نیز تا به امروز ساخته شده است. به این موارد تفاهم ساخت ۲۰۰هزار واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی را هم می‌توان اضافه کرد.

کد خبر 872729
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha