مهندس جوان اهوازی که با کمک همکارانش مانع از قطع برق سراسری کشور در گرمای تابستان شد و عکس مطرح آنها شگفتی همگان را به همراه داشت، در چهارمین شب زینبیه رسانه گفت: در همه عرصه های کاری انسان های فداکار زیادی نقش آفرینی می کنند تا چرخ این مملکت بچرخد و انتظار داریم مردم در آرامش باشند.

زینبیه شب چهارم صفر ١۴٠٢

به گزارش خبرنگار همشهری، چهارمین شب زینبیه رسانه با آیین تقدیر از رضا خسروی، مهندس جوان حاضر در نیروگاه حرارتی برق رامین در خوزستان همراه بود. جوان متولد ۱۳۶۶ که همراه همکاران دیگرش ۱۸ ساعت برای تعمیر کندانسور تولید برق در گرمای بالای ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درجه تلاش کرد تا برق سراسری کشور در گرمای شدید تابستان قطع نشود.

در ابتدای چهارمین شب از مراسم دهه اول ماه صفر ۱۴۴۶ هجری قمری، حجت السلام حسن کاظم زاده، درباره ایمان و نقش آن در بحرانهای زندگی سخنرانی کرد. او با بیان اینکه نگاه ما به مباحث دینی ناقص و گاهی همراه با اشتباه است و با خواندن قرآن تصحیح می شود، گفت: قرآن کریم ایمان را امری زندگی ساز می داند و اگر زندگی کسی تغییر مثبت نداشت باید به ایمانش تردید کند.

ترس از فقر و نه خود فقر عامل کاهش فرزندآوری

او با برشمردن ویژگی های انسان مومن توضیح داد: انسان مومن از چیزی نمی ترسد چرا که ترسهای او تحت تاثیر ایمان اوست و دوم اینکه مومن اهل غصه خوردن نیست.

او شاهد مثالش را آمار فرزند آوری در کشور خواند و افزود: زوج های جوان به دلیل فقر فرزند نمی آورند در حالی که موضوع فقر نیست بلکه ترس از فقر است در حالی که از ویژگی های جامعه مومن این است که ترسش را تنظیم شده می کند نه اینکه از هر واقعه ای بترسد.

حجت السلام کاظم زاده در ادامه تشریح بحث ایمان در بحران به جنگ احزاب در دوره پیامبر اکرم اشاره کرد و گفت: در آن جنگ تمامی دشمنان پیامبر در مناطق اطراف مدینه گرد هم آمدند و این شهر را محاصره کردند که تجهیزات آنها چندین برابر مسلمانان بود ولی پیامبر اکرم نترسیدند و گفتند که بر مدار درست حرکت می کنیم و این جنگ نیز به نفع مسلمانان تمام شد.

جامعه مومن به راحتی مغلوب نمی شود

این روحانی در ادامه صحبت های خود در زینبیه رسانه تهران با بیان اینکه جامعه مومن به راحتی مغلوب کسی نمی شود و فرد مومن اهل ترس نیست، مثال دیگری از وقایع انقلاب ۵۷ آورد و گفت: یکی از فرماندهان کودتاگر آمریکایی در ایران مجموعه نامه هایی دارد که درباره انقلاب اسلامی نوشته است که من در کودتاهای مختلفی در جهان حضور داشتم اما در ایران صداهای جدیدی می شنوم، اینجا مردم از مرگ و کشته شدن در مسیر انقلاب نمی ترسند و حتی آن را سعادت می دانند. لذا امام راحل فرمودند که ملتی که شهادت را سعادت می داند، شکست برایش معنا ندارد. در همین زمینه پرفسور مولانا از اساتید برجسته ارتباطات می گوید که در دانشگاه های مطرح دنیا مولفه ایمان و قدرت آن را در انقلاب اسلامی به عنوان یک مولفه سیاسی تدریس می کنند.

مهندس اهوازی: جلوگیری از قطع برق سراسری ریشه در ایمان جوانان ایرانی دارد |  کشورهای منطقه به کمک غزه و کودکان آن بیایند

حجت السلام کاظم زاده با طرح این پرسش که چرا کشور ما مانند ونزوئلا و کوبا نشد با اینکه ۱۰ برابر این کشورها در معرض تحریم ها قرار گرفت، تصریح کرد: چون مردم ما مومن هستند و دربرابر این هجمه ها مقاومت می کنند.

او در ادامه صحبت های خود به فداکاری رضا خسروی و همکارانش برای جلوگیری از قطعی برق سراسری در نیروگاه برق اهواز اشاره کرد و گفت: وقتی این روایت را شنیدم به خودم بالیدم که در این کشور زندگی می کنم. این آدم های مومنی که این کار برایشان نه تنها سود مالی ندارد بلکه جانشان نیز به خطر می افتد، انسانهایی که به واسطه ایمانشان نزد خدا و مردم محبوب می شوند. از ویژگی های انسان مومن هم همین است که در خدمت به مردم کم نگذارد.

این روحانی با بیان اینکه امثال رضا خسروی می توانست روال طبیعی کار را دنبال کنند و برق قطع شود و چند ساعت بعد آن را به مدار برگردانند، افزود: اما آنها این نگاه عافیت طلبانه را نداشتند و به خاطر خدا و مردم کار را جلو بردند تا کسی در گرما دچار قطعی برق نشود. من طلبه به ایشان افتخار می کنم چون عبادت فوق تصوری را انجام داده اند.

به خاطر مردم ۱۸ ساعت گرمای بالای ۷۰ درجه را تحمل کردیم

در ادامه این مراسم رضا خسروی، مهندس حاضر در نیروگاه حرارتی برق رامین اهواز که با مجاهدت ۱۸ ساعته خود و همکارانش مانع از قطع برق شده بودند، پشت تریبون حاضر شد و گفت: اگر سختی را تحمل کردیم به خاطر مردم بوده است و ایمان و اخلاص مهندسان و کارگران و تکنسین باعث این اتفاق شد که ما در سه شیفت مداوم کندانسور را تعمیر کنیم و مانع از قطعی برق سراسری شویم.

او افزود: این اتفاق قرار بود ۳ ساعت طول بکشد اما ۱۸ ساعت زمان برد و همه نیروها پای کار بودند و در آن گرمای طاقت فرسا کار را جلو بردند و به حمدالله اتفاق خوبی رقم خورد.

خسروی در تعریفش از فداکاری پدر و مادران را اولین فداکاران دانست و افزود: در همه عرصه های کاری انسان های فداکار زیادی نقش آفرینی می کنند تا چرخ این مملکت بچرخد و انتظار داریم مردم در آرامش باشند.

مهندس اهوازی: جلوگیری از قطع برق سراسری ریشه در ایمان جوانان ایرانی دارد |  کشورهای منطقه به کمک غزه و کودکان آن بیایند

این مهندس جوان افزود: اما خواهش ما هم از مردم این است که با صرفه جویی در مصرف برق به خصوص در ساعات پیک فداکاری کنند تا مشکلی برای نیروگاه ها پیش نیاید.

او درباره وضعیتی که مردم غزه در فلسطین به واسطه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در آن گرفتار هستند، نیز گفت: همه کشورهای منطقه باید از فلسطین حمایت کنند تا هرچه زودتر از این وضعیت اسفناک خارج شوند به خصوص کودکان که در رنج هستند.

در پایان این مراسم سردبیر روزنامه همشهری و حجت الاسلام کاظم زاده از این مهندس جوان تقدیر کردند.

کد خبر 872842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha