مردم عادی از شکست کشتی‌گیر آمریکا خوشحال شدند اما کارشناسان ترجیح می‌دادند او در فینال رقیب حسن یزدانی ما باشد

حسن یزدانی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حسن یزدانی با رسیدن به فینال المپیک رکوردهای زیادی را در تاریخ ایران شکست که در جای خود به آن خواهیم پرداخت. او امشب برای مدال طلا باید با ماگومد رمضانوف از بلغارستان کشتی بگیرد که امیدواریم دست پهلوان ما بالا برود.

رمضانوف دیشب در جدال سرگروهی دست به شگفتی زد و آرون بروکس نماینده آمریکا را برد. او در حالی که سه بر صفر عقب بود، در ثانیه‌های آخر با کنده کشی ۴-۳ پیروز شد و به فینال آمد.

اما چرا حضور این رقیب برای ما بدتر بود و ترجیح می‌دادیم آرون بروکس به فینال بیاید در حالی که حسن یزدانی ما ۵ بار به نماینده آمریکا باخته و خاطره خوشی از کشتی‌گیران این کشور نداریم؟ به این دلایل دقت کنید؛

حسن یزدانی با ۵ شکست مقابل تیلور انگیزه زیادی داشت که او را در آخرین المپیک خود ببرد. وقتی تیلور باخت این انگیزه مضاعف شد، چرا که او می‌توانست برنده تیلور را ببرد و انتقام از آمریکا حس و حال دیگری داشت. حسن یزدانی مقابل تیلور ضعف روانی قبل از مسابقه داشت اما مقابل هیچ کشتی‌گیر دیگری در دنیا این مشکل را ندارد.

تیلور علاوه بر داشتن زور زیاد و قدرت بدنی و آمادگی جسمانی معمول همه آمریکایی‌ها، یک کشتی بلد بود. او مثل یزدانی همه رقبا را با امتیاز عالی قبل از ۳ دقیقه شکست می‌داد اما هرگز یک فن را دو بار استفاده نمی‌کرد. او در کنار قدرت جسمانی، فنی هم بود اما بروکس تنها زور دارد و بهره‌ای از فنون کشتی نبرده است. هر قهرمانی یک روز بد دارد و تیلور اتفاقی در روز بد به او باخت و در جدال اول بروکس مقابل عظمت دولت بیکوف کمبودهای او مشخص شد و میلیمتری ۴-۳ برد و برابر رمضانوف هم باخت.

تیلور با مدال طلای المپیک و جهانی و سن بالای ۳۰ سال، یک کشتی‌گیر با تجربه بود اما بروکس ۲۴ ساله در اولین میدان بزرگ و رسمی خود هیچ تجربه‌ای نداشت. دیدیم که مقابل رمضانوف چطور به دلیل همین ضعف تجربه در ثانیه‌های آخر کشتی را باخت. اما رمضانوف هم بالای سی سال دارد و باتجربه است.

حسن یزدانی در این وزن طی این سال‌ها همه مدعیان ریز و درشت را بارها شکست داده و مقابل آنها برتری روانی دارد اما با این رمضانوف کشتی بلد کشتی نگرفته و خیلی به چم و خم کشتی او وارد نیست. با بروکس هم کشتی نگرفته اما او تجربه نداشت و فنی هم نیست.

رمضانوف اهل داغستان و یک روس کشتی بلد است که برای بلغارستان کشتی می‌گیرد. درست مثل احمد تاج الدینوف که برای بحرین مدال طلای جهان گرفت. آنها مثل خود ما ایرانی‌ها تمام زیر و بم کشتی را می‌دانند و به چم و خم پیچ‌های کشتی آشنا هستند. کشتی گرفتن با این رقبا به مراتب سخت‌تر از یک جوان بی‌تجربه آمریکایی است که فقط زور دارد!
این روس خطرناک زور و کشتی بلدی را با هم دارد، از اسم و رسم هم نترسید و اسیر جو سالن و المپیک نشد. او وقت اول ۳

بر صفر بازنده بیرون رفت اما خودش را نباخت و تا ثانیه آخر از جنگیدن دست بر نداشت. نفس هم کم نیاورد.
رمضانف در کشتی مقابل بروکس نشان داد که اگر قافیه تنگ بیاید اهل استفاده از روش‌های ناجوانمردانه و فنون خطا هست. او اواخر مسابقه در حین اجرای فن سگک به شکل خطا پای بروکس را کشید و باعث مصدومیت کمر او شد. با توجه به مصدومیت کتف حسن یزدانی اگر خدای نکرده این کشتی‌گیر در فینال دوباره دست به این کار بزند...

حالا متوجه شدید که چرا کشتی فینال مقابل آرون بروکس به مراتب بیشتر به نفع ما بود تا رقابت با رمضانوف داغستانی؟

کد خبر 872881
منبع: خبرورزشی

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    1 0
    اﻭﻥ ﻛﺸﺘﻲ ﮔﻴﺮﻱ ﻛﻪ اﻣﺎﺩﻩ ﻫﺴﺖ اﺻﻼ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﺪاﺭﺩ ﺣﺮﻳﻒ اﻭ ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﻫﺴﺖ ﺧﻮاﻫﺸﻦ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺷﺮﻭﻉ ﻧﻜﻨﻴﺪ اﻱ ﻛﺎﺵ اﻭﻥ ﺑﻮﺩ اﻳﻦ ﻧﺒﻮﺩ
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نماینده جدید یک سیاه پوست است و جردن باروز گفته بسیار از باخت او ناراحت شده و گریه کرده.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    امسال حسن یزدانی زهر دار نیست
  • سشسس IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    1 1
    کشتی گیر روس مدال طلا مبره حالا میبینید
  • سعید IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نه
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نترس بابا، پلنگ مازندران این ... بلغار، رو شکارمیکنه.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نگران نباشید داغ مدال را بر سینه داغستانی خواهیم گذاشت .
  • مجید IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
    0 0
    نگران نباشین ، هیچ کشتی گیر روس تا حالا توان مبارزه با حسن رو نداشته به امید خدا حسن پیروز میدان خواهد بود ، بروکس هم می تونست کشتی رو اداره کنه و قاطی نشه و برنده بشه ، خودش فرصت رو به حریف بلغاری داد و گرنه رمضانوف تا ثانیه های پایانی حریف نتونست فنی رو ی بروکس اجرا کنه ، بروکس به کم تجربی خودش باخت , طوری شرایط رو فراهم کرد که رمضانوف کندشو بالا بیاره