شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

پروژه های خاک خورده یا مدفون شده در خاک. موضوعی که در دوره مدیریت شهری ششم مطرح شد و بارها از طریق مدیران شهری تهران خارج کردن این پروژه ها از دل خاک رسانه ای شد

بازدید شهردار تهران همراه با جمعی از نمایندگان مجلس از پروژه های عمرانی پایتخت

همشهری- زینب زینال زاده: پروژه های خاک خورده یا مدفون شده در خاک. موضوعی که در دوره مدیریت شهری ششم مطرح شد و بارها از طریق مدیران شهری تهران خارج کردن این پروژه ها از دل خاک رسانه ای شد. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم در راستای تایید این موضوع گفته است که در ابتدای این دوره تاکید داشته و داریم که برنامه‌های نیمه‌تمام و باقیمانده از دوره چهارم را به سرانجام برسانیم هر چند که پروژه‌های جدیدی نیز آغاز و طبق زمانبندی به سرانجام می رسند.» به گفته او اقدامات خوبی در عرصه های عمرانی، ترافیکی و فرهنگی انجام شده است که اینگونه تشریح کرد.

حوزه فنی و عمران

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که از گذشته به جا مانده است سختی‌هایی را داشته و دارد اما در تلاش هستیم تا طی این دوره آنها را تکمیل کنیم. به عنوان مثال می‌توان به پروژه آزادراه شهید شوشتری اشاره کرد که این پروژه از شورای چهارم عملیاتی اما در ادامه در دوره گذشته (شورای پنجم) متوقف شد. قطعا فاز نخست این پروژه با ۹ کیلومتر می‌تواند گشایشی در جهت کاهش بار ترافیک در محدوده افسریه باشد.

حوزه حمل و نقل

توسعه حمل و نقل عمومی هم با همکاری شهرداری تهران پیش رفته است، به طوری که شورای شهر تهران نیمی از بودجه سالانه خود را به حوزه حمل و نقل و توسعه اتوبوس و مترو اختصاص داده است، سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه به صورت ویژه به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص داد که این رقم در سال جاری به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، البته ۲۸ هزار میلیارد تومان نیز به صورت جداگانه در حوزه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو اختصاص داده شده است.

حوزه فرهنگی

در این دوره از مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی هم برنامه های خوبی پیش بینی، طراحی و اجرا شده اند. برگزاری برنامه‌های ملی مذهبی و جشن‌هایی از جمله جشن غدیر، برگزاری ویژه برنامه‌های محرم از برنامه‌هایی بود که در این دوره انجام شده و مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفته است. همچنین ویژه‌برنامه سرزمین تمدن‌ها در برج میلاد و محرم شهر در میدان آزادی از جمله اقدامات ارزشمندی هستند که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

سایر اقدامات

تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران در این دوره از شورای شهر تهران انجام شد و تاکید ما بر این بوده که سالانه بخشی از این برنامه همزمان با بودجه سالانه شهرداری تهران عملیاتی و اجرا شود و این مسیر در حال انجام است.

تجربه‌ای را از ادوار گذشته (دوره دوم و سوم و چهارم) داشتیم و در این دوره از از این تجارب استفاده شده است به طوریکه در این دوره از شورای شهر تهران ملاقات‌های مردمی اعضای شورای شهر تهران نسبت به ادوار گذشته به مراتب بیشتر بوده است.

کد خبر 873025
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
    0 0
    پروژه ی اب رسانی به اصفهان از شمال به جنوب نادیده گرفته شده است.