مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران، گفت:شبکه خطوط هفت‌گانه متروی تهران به جز چند ایستگاه در خطوط ۶و ۷تکمیل شده است. تأکید مدیریت شهری بر این است که با تامین بموقع منابع مالی ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط ۶و ۷را تا پایان سال تکمیل کنیم. می‌دهیم.

مسعود درستی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی اسماعیل پور، مسعود درستی با بیان مطلب فوق افزود: «به یاری پروردگار اگر امسال بتوانیم این کار مهم را انجام می‌دهیم. در شبکه متروی تهران تمرکز شهرداری بر ۴خط جدید(۸و ۹و ۱۰و ۱۱) خواهد بود که احداث ۳خط آن شروع شده است. همچنین تلاش می‌شود احداث خط ۱۱ هم امسال آغاز شود. به جز خطوط اصلی مترو، در برخی محدوده‌ها احداث خطوط توسعه مورد توجه قرار گرفته که ازجمله آنها می‌توان به جنوب خط ۶، شمال خط ۷، شرق و غرب
خط ۴و بخش شرقی خط ۲اشاره کرد.»


درستی ادامه داد: «سیاست شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک این است که بدنه اصلی خطوط هفت‌گانه را به سرانجام برساند؛ به همین دلیل از سال آینده توسعه خطوط و ۴خط جدید اجرایی می‌شود؛ تا جایی‌که به مرور طبق برنامه ۷-۶ساله‌ای این خطوط به بهره‌برداری برسند.»
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه تاکید کرد : «در تهران شبکه ۱۱گانه خطوط متروی تهران شکل گرفته است و با تکمیل تمامی خطوط حمل‌ونقل پاک در اختیار مردم قرار می‌گیرد. تمام ایستگاه‌های باقیمانده ۶و ۷در اولویت هستند، اما ایستگاه هفدهم شهریور به‌دلیل موقعیتی که دارد (جنوب‌شرقی تهران) و همچنین یک ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶و ۷به شمار می‌رود، اهمیت بیشتری دارد. به خواست خدا تمام ایستگاه‌های باقیمانده تا بهمن و اسفند امسال تحویل مردم خواهند شد.»
برنامه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳برای خط ۶
افتتاح ایستگاه‌های عبوری (ایستگاه شهید نجات‌اللهی، ایستگاه سرباز، ایستگاه۱۷شهریور، ایستگاه میدان خراسان)
آماده‌سازی‌ ایستگاه‌های توسعه جنوبی
تکمیل ورودی‌های دوم
آماده‌سازی‌ بخشی از پایانه برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها

ایستگاه ۱۷ شهریور تا پایان سال افتتاح می شود

کد خبر 873101
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha