کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس عنوان کرد هر ورزشکاری که از کیفیت مدالش رضایت ندارد می‌تواند درخواست تعویض آن را بدهد.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس اعلام کرد برگزارکنندگان بازی‌های المپیک۲۰۲۵، مدال‌های همه ورزشکارانی را که از کیفیت مناسب برخوردار نیستند تعویض خواهد کرد.

پیش از این، نیجا هیوستون، دارنده مدال برنز بازی‌های پاریس، از کیفیت مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ انتقاد کرده بود. او عکس مدالش را منتشر کرد، در حالی که قسمت جلویی آن کنده شده و کمی هم زنگ‌زده بود. به همین خاطر کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس به این ورزشکار اعلام کرد که قصد دارد مدالش را تعویض کند و هر ورزشکاری که از کیفیت مدالش ناراضی است می‌تواند درخواست تعویض بدهد.

کمیته برگزاری افزود: مدال‌ها ارزش زیادی برای ورزشکاران دارند و ضرابخانه به طور سیستماتیک مدال‌های آسیب‌دیده را با حکاکی‌های یکسان جایگزین می‌کند.

تمام مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ دارای قطر ۸۵ میلیمتر و ضخامت ۹.۲ میلیمترند. در مرکز هر مدال یک قطعه آهن شش ضلعی از برج ایفل در یک قاب خاص وجود دارد. مدال‌های المپیک را ضرابخانه پاریس ساخته است.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ امروز (یکشنبه ۲۱ مرداد) در پاریس با انجام مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.

کد خبر 873307
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha