هیات عالیرتبه نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) روز یکشنبه در پی دعوت وزارت دفاع روسیه از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی فنی- نظامی موسوم به آرمی ۲۰۲۴ وارد مسکو شد.

سفر هیأت بلندپایه نظامی ایران به روسیه 

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار سرتیپ علی شادمانی در بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی شرمیتووا مورد استقبال ژنرال ژیلا به نمایندگی از وزیر دفاع روسیه، حسین ملکی کاردار سفارت و ناخدایکم ستاد رضا خسروی مقدم وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قرار گرفت.

جزئیات سفر مهم هیأت بلندپایه نظامی ایران به روسیه + تصاویر

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در این سفر ضمن دیدار با مقامات ارشد دفاعی و نظامی روسیه، از جدیدترین فن‌آوری های رزمی به نمایش درآمده در نمایشگاه مجمع بین المللی فنی– نظامی روسیه موسوم به آرمی «ARMY ۲۰۲۴» در پارک پاتریوت در حومه مسکو بازدید خواهد کرد.

جزئیات سفر مهم هیأت بلندپایه نظامی ایران به روسیه + تصاویر


وی همچنین در حاشیه این رویداد با هیأت‌های عالی رتبه نظامی سایر کشورها نیز دیدار و رایزنی خواهد داشت.

صنایع دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی ضمن حضور فعال در این نمایشگاه، بخش های متنوعی از تولیدات نظامی و دفاعی کشورمان را در معرض دید شرکت کنندگان قرار داده‌اند که مورد استقبال هیأت‌های نظامی و سایر بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
این نمایشگاه دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ آغاز به کار می‌کند و جمعی از مقامات ارشد دفاعی و نظامی برخی کشورها در این آیین حضور خواهند داشت.
بنا بر اعلام وابسته نظامی ایران در مسکو، پیش از این وزیر دفاع فدراسیون روسیه از سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از نمایشگاه آرمی ۲۰۲۴ دعوت کرده بود که سردار شادمانی به نمایندگی از وی به روسیه سفر کرده است.
قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا عالی‌ترین قرارگاه عملیاتی نظامی در جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت طراحی، هماهنگی و نظارت عملیاتی نیروهای مسلح کشورمان را برعهده دارد.

کد خبر 873390
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha