یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ویدئویی وی را تهدید به مرگ کرده است.

بن گوير

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه خبری الجزیره، «ایتامار بن گویر» در اظهاراتی گفت: شبکه های وابسته به حماس صبح امروز ویدئویی منتشر و در آن مرا تهدید به مرگ کردند.

وی با اشاره به این پیام تهدیدآمیز حماس مدعی شد: من از آن‌ها نمی‌ترسم، نابودی حماس باید ادامه داشته باشد تا به طور کامل تسلیم شود.

وزیر افراطی رژیم صهیونیستی خواستار اشغال کامل نوار غزه و ممانعت از ورود کمک های انسانی و سوخت به این منطقه شد و افزود که تا زمان بازگشت تمام اسرای صهیونیست، باید انتقال این کمک ها به نوار غزه متوقف شود.

وی تاکید کرد: باید مردم غزه را به مهاجرت مجبور و این منطقه را به طور کامل اشغال کنیم و کنترل آن را به طور کامل در دست بگیریم.

بن گویر اخیرا نیز تهدید کرد که باید مانع از امضای توافق با حماس برای تبادل اسرا شد.

بن گویر که به تندروی در قبال فلسطینی ها شهرت دارد، هر بار که پرونده تبادل با جنبش حماس به مراحل پایانی خود رسیده، نتانیاهو را تهدید کرده که از دولت ائتلافی وی کناره گیری می کند تا کابینه حاکم سقوط کند، همین امر نتانیاهو را بر آن داشته تا در موضوع تبادل اسرا با حماس دست به عصا راه رود.

در همین حال، شماری زیادی از صهیونیست‌ها شب گذشته با بستن خیابان ها در تل آویو، بار دیگر خواستار توافق مبادله اسرا با مقاومت فلسطین در غزه شدند.

در همین راستا، پدر یکی از اسیران صهیونیست، هدف کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی از ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را به بن‌بست‌کشاندن مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه اعلام‌کرد و گفت که بنیامین نتانیاهو برای خوشامد ۲ وزیر خونخوار خود مانع دستیابی به آتش بس است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر حزب «صهیونیسم دینی» و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «عوتسما یهودیت»، از جمله تندروترین اعضای کابینه نتانیاهو هستند که همواره او را تهدید به انحلال کابینه، در صورت امضای توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین کرده‌اند.

پیش بینی می شود که مذاکرات غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر، پنجشنبه این هفته برگزار شود و آخرین فرصت باشد.

مصر، قطر و آمریکا پنجشنبه گذشته در بیانیه ای، از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات متعدد آتش‌بس بوده‌اند. با این وجود، به علت کارشکنی کابینه نتانیاهو، این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.

کد خبر 873426
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha