ریزش محل دفن زباله در کامپالا پایتخت اوگاندا حادثه آفرید. ۱۴ نفر از زیر زباله‌ها زنده بیرون آورده شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان صلیب سرخ جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون حداقل ۲۱ نفر بر اثر رانش زمین در محل دفن زباله‌های کامپالا پایتخت اوگاندا جان خود را از دست داده‌اند و امدادگران هنوز به جست وجو برای یافتن بازماندگان ادامه می‌دهند.

در بیانیه سازمان صلیب سرخ جهانی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ نفر زنده از زیر زباله‌ها بیرون کشیده شده‌اند، آمده است: چادرهایی در نزدیکی این محل برای اسکان افرادی که در اثر رانش زمین آواره شده‌اند، برپا شده است.

مقام‌های شهری کامپالا پیش تر تعداد جان باختگان این حادثه را ۱۰ نفر اعلام کرده بودند اما پس از کشف چندین جسد دیگر در روز یکشنبه این تعداد به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

در همین حال یووری موسوینی رئیس جمهور اوگاندا دستور تحقیق در مورد این حادثه را صادر کرد و در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اینکه پساب خروجی از محل دفن زباله به خودی خود برای سلامتی ساکنان حاشیه این زباله‌دانی خطر آفرین بوده است، نوشت: چه کسی به مردم اجازه داد در نزدیکی چنین حجم عظیم و خطرناکی از زباله زندگی کنند.

به نوشته ای بی سی نیوز، محل این زباله‌دانی در یک شیب تند در بخش فقیرنشین پایتخت اوگاندا قرار دارد و زنان و کودکانی که زباله‌های پلاستیکی را برای درآمد جمع‌آوری می‌کنند، در آنجا رفت و آمد می‌کنند و برخی از خانه‌ها در حاشیه این محل ساخته شده‌اند.

مقام‌های شهری کامپالا از سال‌ها پیش طرحی را برای بستن این محل دفن زباله و انتقال آن به منطقه‌ای بزرگ‌تر در خارج از پایتخت اوگاندا در دست داشتند اما از سال ۲۰۱۶ تاکنون هیچ پیشرفتی در این طرح حاصل نشده است.

کد خبر 873753
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha