فرهاد طهماسبی، نماینده نیریز گفت: گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش هم انتخاب خوبی است، چرا که آقای کاظمی با شناخت دقیق از وزارت آموزش پرورش و تجربه خوبی که دارد میتواند منشأ تحول در وضعیت آموزشی کشور شود

عليرضا كاظمي

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اعلام نفرات معرفی شده از سوی دولت چهاردهم جهت حضور در مناصب وزارتخانه‌ها، موضوع بررسی کمیسیون‌های مجلس درباب سنجش افراد معرفی شده آغاز شده و در این باب برای خبردار شدن از کم و کیف اوضاع کمیسیون‌ها و بررسی‌های به عمل آمده با فرهاد طهماسبی، نماینده نیریز و استهبان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

نقاط قوت و ضعف توأمان است

طهماسبی در ابتدا گفت: کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی است که هر یک را باید در جای خود بررسی کرد. موضوع بسیار مهم، عدم توجه به برخی استان های بزرگ نظیر فارس و خوزستان در انتخاب نیروهای کابینه است که علی رغم وجود برخی افراد کاربلد و با تجربه، عده ای معرفی شدند که تجربه کافی نداشته و صرفا در بخش های خصوصی فعالیت کردند.

حرف و حدیث‌ها درمورد وزیر راه‌وشهرسازی

او ادامه داد: همچنین برخی از این افراد فاقد نگاه ملی نسبت به انجام امور هستند. به طور مثال، یکی از نقدها به انتخاب گزینه وزارت صمت است که چندان دقیق نبوده و از این جهت جزو نقاط منفی این کابینه به شمار می رود. از سوی دیگر، گرچه حضور بانوان در کابینه مهم و امری پسندیده است؛ لکن گزینه معرفی شده برای وزارت راه و شهرسازی طبق گفته و شنیده‌ها، شخصی است که چندان قدرت و توانایی اداره این وزارت خانه ندارد. ضمن اینکه جنس کار در وزارت راه و شهرسازی به شکلی است که یک زن نمی‌تواند در آن چندان موفق باشد.

ابقای خطیب پسندیده بود

این نماینده اشاره کرد: اما در باب نقاط قوت، باید گفت ابقای آقای خطیب در وزارت اطلاعات جزو نقاط قوت این کابینه است، چرا که با توجه به حساسیت این نهاد و با توجه به اینکه تغییر و تحولات در آن بسیار دارای حساسیت و زمان‌بری است، ابقای ایشان اقدامی شایسته به حساب می‌آید که میتواند از گسست در این وزارت خانه جلوگیری کند.

کاظمی انتخاب خوبی است

طهماسبی در انتها گفت: گزینه معرفی شده برای وزارت آموزش و پرورش هم انتخاب خوبی است، چرا که آقای کاظمی با شناخت دقیق از وزارت آموزش پرورش و تجربه خوبی که دارد میتواند منشأ تحول در وضعیت آموزشی کشور شود. ضمن اینکه روحیه عملگرایی ایشان نیز می تواند در این امر به او یاری رساند. از این رو انتخاب ایشان را می توان از نقاط قوت کابینه محسوب کرد.

کد خبر 873796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آتشدل IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    چه اشکالی دارد یک خانم وزیر شود یکبار هم شده به خانم ها اعتماد کنید باور کنید بهتر از مردها کار بلد هستند.