سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

اعتصاب‌‎های کارگری و کارمندی یک اتفاق عادی در اروپا است، چون برای کارمندان در بسیاری از کشورهای اروپایی، اعتصاب تنها راه حل دستیابی به حقوق شان است.

فرودگاه

همشهری آنلاین: اعتصاب‌‎های کارگری و کارمندی یک اتفاق عادی در اروپا است، چون برای کارمندان در بسیاری از کشورهای اروپایی، اعتصاب تنها راه حل دستیابی به حقوق شان است. در چند روز گذشته هم برنامه ریزی برای برگزاری اعتصابات در اروپا در بخش حمل و نقل در حال گسترش است.

ممنوع شدن اعتصاب در ایتالیا

در حالی که بخش حمل و نقل ایتالیا برای برگزاری اعتصاب سراسری تا دو هفته دیگر یعنی از ۲۷ جولای تا ۵ سپتامبر برنامه ریزی کرده بود، دولت ایتالیا برگزاری اعتصاب در این بازه زمانی را ممنوع اعلام کرده است. علت این ممنوعیت آن اعلام شده است که اکثر ایتالیایی ها در این بازه زمانی در حال گذراندن تعطیلات تابستانی هستند.

اعتصاب در انگلیس

در انگلیس هم برخی کارمندان بخش‌های امنیتی فرودگاه‌ها از برنامه ریزی خود برای اعتصاب خبر داده‌اند. شرکت بریتانیایی Jet۲ هشدار داده است که اعتصاب پنج روزه در فرودگاه‌ها منجر به ازدحام و مشکلات گسترده خواهد شد.

احتمال تعطیلی قطارها اسکاتلند

اعتصابات قطارها در اسکاتلند هم در کمین است و گفته شده با آغاز این اعتصاب ممکن است که حمل و نقل اسکاتلند را فلج کند. ۱۳۰۰ راننده قطار اسکاتلند با اتحادیه خود در مورد حقوق و دستمزد اختلاف نظر دارند.

قفل شدن بزرگراه های فرانسه بدلیل اعتصاب

کارگران بخش حمل و نقل فرانسه در اعتراض به کاهش تعداد کارکنان و افزایش حجم کارها قرار است به زودی اعتصاب تابستانی خود را آغاز کنند. این اعتصاب به مسدود شدن مدیریت بزرگراه‌های فرانسوی منجر خواهد شد.

برنامه ریزی برای اعتصاب حمل و نقل عمومی در هلند

اعتصاب در بخش حمل و نقل عمومی در بزرگترین شهرهای هلند در ۱۲ سپتامبر اعلام شده است و امکان تمدید زمان آن نیز هست. کارگران هلندی امیدوارند که با این اعتصاب قوانین مشاغل سخت و بازنشستگی زودهنگام را بدست آورند. این اعتصاب خدمات در آمستردام، لاهه و روتردام را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 873841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha