گزارش‌ها از فلسطین اشغالی حاکی است چند موزه در تل‌آویو آثار هنری‌شان را از بیم پاسخ ایران به زیر زمین انتقال دادند.

موزه‌های تل‌آویو

به گزارش همشهری آنلاین، یک خبرنگار صهیونیستی گزارش داده «موزه هنر تل‌آویو» و «موزه اسرائیل» از بیم حمله احتمالی ایران آثار عمده‌شان را به زمین زمین انتقال داده‌اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه گفت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا معتقدند احتمال دارد ایران در هفته جاری به اسرائیل حمله کند.

آکسیوس نوشته این ارزیابی با آنچه دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل می‌گویند همسو است. این رسانه نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی نوشته پاسخ ایران ممکن است قبل از آغاز مذاکرات آتش‌بس/تبادل اسرا که برای پنجشنبه برنامه‌ریزی شده انجام شود.

مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند که ایران گام‌های مقدماتی عمده‌ای در یگان‌های موشکی و پهپادی خود برداشته است. این گام‌ها مشابه اقداماتی هستند که ایران قبل از حمله ماه آوریل انجام شده بود.

آکسیوس با وجود این از قول این منابع آمریکایی-صهیونیستی تأکید کرده که «اسرائیل و آمریکا از زمان دقیق حمله ایران خبر ندارند.»

منابع خبری ساعاتی قبل‌تر گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ انتقام‌جویانه ایران در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

گزارش رسانه‌های صهیونیستی حاکی است ارتش اسرائیل دوشنبه شب به نیروهایش دستور حداکثر آماده باش را صادر کرده است. ارتش رژیم اسرائیل مدعی شده که آماده مقابله با هرحمله‌ای است.

در همین حال، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز غروب دوشنبه به وقت تهران مدعی تلاش‌ها برای کاهش تنش در غرب آسیا شد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه گزارش داده بود شدت گرفتن تنش‌های امنیتی و افزایش آمادگی اسرائیل برای پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله به اقدام تل‌آویو در ترور «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس و «فواد شکر»، از فرماندهان حزب‌الله به ویژه باعث افزایش ترس در شهر حیفا شده است.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنان خود روز سه‌شنبه به تلویح به حیفا به عنوان یکی از اهداف احتمالی حزب‌الله در پاسخ این جنبش یاد کرده بود.

هاآرتص نوشته بود: «سناریویی که خواب از چشمان بسیاری از ساکنان حیفا می‌رباید احتمال حمله به تأسیسات پتروشیمی این شهر اعم از پالایشگاه‌های نفتی است که در آنجا مقدار زیادی مواد خطرناک ذخیره شده‌اند.»

در روزهای گذشته رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقام‌های این رژیم برآوردهای مختلفی از نوع یا زمان حمله ایران منتشر کرده‌اند که هیچ‌کدام تا کنون محقق نشده‌اند.

رژیم صهیونیستی حدود دو هفته پیش در دو عملیات تروریستی مجزا فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رهبر حماس را به شهادت رساند.

هفته پیش رسانه آمریکایی ای‌بی‌سی گزارش داده بود که آمریکا و اسرائیل نگران از پای درآمدن شبکه پدافند هوایی اسرائیل در اثر حملات انبوه موشکی ایران و حزب‌الله است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند در تلاش هستند که از طریق گفت‌وگو با شرکا و متحدان خود دامنه پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی را محدود کنند.

در همین راستا، مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه گذشته به سی‌ان‌ان گفته‌اند واشنگتن با شرایط سختی برای پیش‌بینی زمان و شکل حمله ایران مواجه است زیرا ایران بخشی از تجهیزات نظامی لازم برای انجام این حملات را در ماه آوریل جابجا کرده و همین موضوع پیش‌بینی اقدامات ایران در حال حاضر را دشوارتر کرده است.

سی‌ان‌ان نوشته بود مقام‌های آمریکایی به چندین منبع برای اطلاعات در این خصوص متکی هستند اما در حال حاضر میان مقام‌های امنیت ملی درباره زمان و نحوه پاسخ ایران اختلاف وجود دارد.

به نوشته سی‌ان‌ان، این عدم قطعیت باعث شده دولت بایدن با شرایط دشواری در تلاش‌های خود برای تحت فشار قرار دادن ایران جهت محدود کردن پاسخ این کشور مواجه باشد.

کد خبر 873877
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    1 0
    از ترس ایران که نه از ترس دزدهای خودشان که ممکنه در این شرایط به موزه ها دستبرد بزنند