آنتونیو تاجانی وزیر خارجه ایتالیا دوشنبه درباره محتوای تماس تلفنی خود با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت که تهران بر حق خود برای واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان تاکید کرد.

آنتونیو تاجانی

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری آنسا نوشت: تاجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تماس تلفنی نیم‌ساعته‌ای با وزیر خارجه ایران داشتم و در این تماس بر لزوم احتیاط تاکید کردم.

وی افزود: در پاسخ وزیر ایرانی یک موضع قاطع وجود داشت. او بر حق ایران برای واکنش به حمله در خاک ایران و حمله به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرد.

تاجانی تصریح کرد: ما تاکید کردیم که ثبات در خاورمیانه برای همگان امری اساسی است. امیدوارم که درخواست ما برای اعتدال شنیده شود.

وزیر خارجه ایتالیا دوشنبه همچنین در شبکه اجتماعی ایکس درباره تماس تلفنی خود با باقری نوشت: خواستار اعتدال و رویکرد سازنده شدم. اکنون زمان جلوگیری از واکنش‌هایی است که ممکن است به مناقشه در منطقه دامن زده و کار روی توافق آتش‌بش در غزه را به مخاطره اندازد.

تاجانی همچنین نوشت: قربانی کردن جان غیرنظامیان بی‌گناه کافی است.

به گزارش ایرنا، در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید «فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب الله لبنان، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

این در حالی است که ترس، وحشت و آشفتگی روانی رژیم صهیونیستی از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید هنیه و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید شکر، روز به روز افزایش می‌یابد.

منابع صهیونیستی اعلام کرده اند که بعد از ترور این دو شهید، نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست ها را در برگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

کد خبر 873872
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha