سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران فیلمنامه «فرمان هانیبال» را درباره یک زن یهودی می‌نویسد.

بهروز افخمی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران درباره فیلمنامه جدید خود گفت: نام فیلمنامه جدیدی که درحال نگارش آن هستم «فرمان هانیبال» است. در ابتدا فکر می‌کردم که می‌توانیم امسال این فیلم را بسازیم اما اکنون تصورم این است که نوشتن فیلمنامه طول می‌کشد زیرا قرار است به زبان عبری، عربی و انگلیسی هم نوشته شود و تحقیق و پژوهش زیادی نیاز دارد.

وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: این فیلمنامه درباره یک پیرزن ۸۰ ساله یهودی است که همان اوایل جنگ دستگیر شد. ۱۵ روز پس از دستگیری نیروهای حماس او را تحویل صلیب سرخ داده بودند، او در این مدت بسیار درگیر فلسطینی‌هایی بود که در تونل‌ها مشغول مقاومت بودند. رفتارهای او در همان زمان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا زمانی که بازگشت خیلی گرم با اعضای حماس که داشتند او را به صلیب سرخ تحویل می‌دادند، خداحافظی کرد و همچنین پس از آن حملات شدیدی به دولت نتانیاهو داشت.

افخمی که نگارش این فیلمنامه را از سال گذشته آغاز کرده معتقد است که «فرمان هانیبال» پرداختی واقعی و براساس تحقیق نسبت به سوژه خود دارد.

کارگردان «عروس» در پاسخ به این احتمال که قرار این فیلم به صورت محصول مشترک ساخته شود، گفت: این فیلم محصول مشترک نیست و فقط از زبان عبری، عربی و انگلیسی در این فیلمنامه استفاده می‌شود.

وی درباره احتمال حضور بازیگران خارجی در «فرمان هانیبال» بیان کرد: ممکن است در ساخت این فیلم از بازیگران خارجی نیز استفاده کنیم. برخی بازیگران طی این سال‌ها نسبت به وحشیگری‌های رژیم صهیونیست و آمریکا واکنش نشان دادند مانند سوزان ساراندون که تبدیل به لیدر تظاهرات ضدصهیونیستی شده است با وجود اینکه خودش یهودی است.

افخمی در رابطه با زمان اکران فیلم «صبح اعدام» نیز گفت: «صبح اعدام» در پاییز امسال اکران می‌شود. به احتمال زیاد در ۱۱ آبان که سالگرد تیرباران طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی است این فیلم روی پرده باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا «صبح اعدام» در اکران می‌تواند مخاطبان خودش را پیدا کند؟ تصریح کرد: اکنون برایم اهمیتی ندارد که مخاطبان هنگام اکران از این فیلم استقبال کنند زیرا معتقدم این روزها ما فیلم می‌سازیم زیرا فکر می‌کنیم این کار را بلدیم و برای پر کردن اوقات فراغت خودمان فیلم می‌سازیم نه مخاطبان.

کارگردان «شوکران» در پایان عنوان کرد: زمانی که جمعیت کشور ۵۰ میلیون نفر بود در سال ۸۰ میلیون بلیت سینما فروخته می‌شد اما اکنون این مخاطبان طرد شده‌اند و امروزه مخاطب سینمای ما ۵ درصد از مردم طبقه متوسط هستند. اما کم کم می‌توان امیدوار بود زیرا آمار نشان داده است که مخاطبان شهرستان‌ها بیشتر شده‌اند و شاید سال‌های بعد اوضاع سینما بهتر شود.

کد خبر 873930
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha