بورس تهران شرایط نامساعدی دارد و سهامداران از مدت ها پیش نسبت به این وضعیت اعتراض داشته اند؛ حالا قرار است در کنار حمایت هایی که قبلا برای این بازار در نظر گرفته شده بود، بانک ها هم پای کار بیایند و برای بهتر شدن اوضاع کمک کنند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به توافق صورت گرفته در جلسه سه‌شنبه شورای عالی بورس می‌گوید: حمایت نظام بانکی از بورس از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و حمایت‌های قبلی از بازار هم ادامه پیدا می‌کند.

محمدرضا فرزین، هیچ‌گونه جزئیاتی در خصوص مصوبات و توافقات صورت گرفته در این جلسه ارائه نداده؛ اما جلسه را بسیار خوب توصیف کرده است.

به گفته فرزین، تصمیمات جلسه درباره بهبود وضعیت بورس با تداوم حمایت‌های قبلی و اعمال حمایت‌های جدید بوده است تا در بورس شرایط مساعدتری ایجاد شده و سهامداران به آینده بازار سهام امیدوارتر شوند.

قطع قطعی برق مشترکان پرمصرف

پس از رکوردشکنی ۲۸ مرتبه مصرف برق طی دو هفته گذشته و رسیدن مصرف برق کشور به ۸۰ هزار مگاوات، حجت بر پرمصرف‌ها تمام‌شده و طبق اعلام وزیر نیرو، برق مشترکان پرمصرف بدون چون‌وچرا قطع می‌شود.

رشد بیش از ۸ درصدی مصرف برق کشور بیش از سه برابر میانگین جهانی است که فشار زیادی را به شبکه برق وارد می‌کند. فقط در سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر هزار مگاوات افزایش مصرف داشتیم که به‌اندازه مجموع برق مصرفی استان مرکزی است.

تقاضای مصرف برق ایران در حالی به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است که از اوج مصرف ترکیه هم‌اکنون چیزی حدود ۵۰ هزار مگاوات است و کشور صنعتی و بزرگ آلمان با حجم وسیع سرمایه‌گذاری به میزان ۸۰ هزار مگاوات مصرف برق دارد. در فصل گرم به دلیل وارد مدار شدن سامانه‌های سرمایشی مصرف برق به‌شدت افزایش می‌یابد که به دنبال کاهش دمای هوا در نقاط مختلف کشور به‌مرور کاهش می‌یابد.

ادامه عرضه بلیت پروازهای اربعین تا اتمام ظرفیت

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بلیت‌های اربعین تا اتمام ظرفیت پروازها ادامه خواهد داشت؛ اما به‌واسطه گرما هواپیماها محدودیت وزنی دارند و نمی‌توانند تمام ظرفیت خود را مسافر گیری کنند.

او با تشریح آخرین وضعیت عرضه بلیت پروازهای اربعین را تشریح کرد و گفت: بیش از ۲۰۰۰ پرواز در بازه ۲۴ تا ۹ شهریور برنامه‌ریزی شده و همه ایرلاین‌های ایرانی بلیت‌های خود را عرضه کرده‌اند. تعدادی نیز در روزهای آینده عرضه می‌شود و تا زمانی که ظرفیت وجود داشته باشد عرضه نیز ادامه خواهد داشت.

تعلیق یک ایرلاین به دلیل گران‌فروشی بلیت اربعین

سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی هالی تور کیش به دلیل گران‌فروشی بلیت پروازهای اربعین خبر داد. بر اساس این حکم، تورکیش ایر به مدت یک ماه تقویمی مجاز به فعالیت نیست.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیت‌های هواپیمایی کشوری به‌منظور حفظ مصالح عمومی و با استناد به مفاد مصرح در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری و نیز به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آیین‌نامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آیین‌نامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی هالی تور کیش از تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ به دلیل عرضه بلیت/نمایش نرخ بلیت هواپیما در بازه زمانی اربعین بالاتر از نرخ‌های تعیین شده به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.

۲ خودروی برقی به سبد فروش ایران‌خودرو اضافه شد

ایران‌خودرو از اضافه شدن دو خودروی برقی لونا GRE و FAW Bestune NAT به سبد فروش خود خبر داد و اعلام کرد: متقاضیان این خودروها از افتتاح حساب وکالتی و شروط نداشتن پلاک فعال و سابقه ۴۸ ماهه خرید خودرو معاف هستند.

بر اساس اطلاعیه ایران‌خودرو، متقاضیان خرید خودروهای برقی نیاز به افتتاح حساب وکالتی و مسدودی مبلغ تعیین شده را ندارند. همچنین مشمول ضوابط عدم خرید ۴۸ ماه گذشته در طرح‌های عادی و عدم برخورداری از پلاک فعال نیستند، اما هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست برای یک دستگاه خودرو برقی را خواهد داشت.

البته درصورتی‌که تعداد تقاضا بیش‌تر از تعداد عرضه باشد، اولویت‌ها به تعداد ظرفیت عرضه تعیین و به خود متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

اشتغال اتباع خارجی قانونی مانعی ندارد

علی باقری، مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اتباع خارجی که مدارک قانونی دارند و بهره‌گیری از آنها مجاز است، همچنان می‌توانند به کار کردن در کشور ادامه دهند و اشتغال آنها منعی ندارد.

او اظهار کرد: برای آن دسته از اتباع که ورود و حضور آنها در کشور قانونی بوده و به‌صورت پناهنده در کشور شناسایی شدند یا در طرح‌های آمایشی وزارت کشور مدارک شناسایی را دریافت کرده‌اند و همچنین اشتغال و بهره‌گیری از خدمات آنها از سوی کارفرمایان ایرانی در مناطق و مشاغل مجاز موردنیاز بوده و هست، مجوز کار موقت صادر شده است.

گوشت مرغ ایرانی در راه روسیه

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران با اشاره به وضعیت تولید مرغ در کشور، گفت: در سال جاری ۱۳ هزار تن گوشت مرغ از ایران صادر شده و در راستای توسعه صادرات در هفته جاری مذاکراتی با روسیه خواهیم داشت.

ابراهیمی اظهار کرد: عمده مقصد صادرات مرغ ایران کشور عراق است که شرایط اقلیمی و روابط دوستانه مناسب دارد؛ اما نمی‌توان فقط به یک مقصد صادراتی تکیه کرد و باید ضمن تولید محصول صادراتی به دنبال بازارهای جدید باشیم.

او ادامه داد: ما درصدد هستیم که بازار صادراتی را به بقیه کشورها گسترش دهیم؛ ازاین‌رو در هفته جاری مذاکره‌ای با روسیه خواهیم داشت و با پاکستان و عمان نیز در حد محموله آزمایشی، ارسال کرده‌ایم.

کد خبر 874141
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha