حضور پرشمار مدافعان آماده در فهرست استقلال باعث شده تا چگونگی چینش آرایش خط دفاعی این تیم، یکی از دردسرهای شیرین جواد نکونام برای دیدار با شمس‌آذر باشد.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوتبال ۳۶۰، استقلال باید جمعه‌شب اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را مقابل شمس‌آذر در قزوین برگزار کند؛ آن‌هم در حالی‌که دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت هستند و آبی‌ها با گذراندن یک دوره پیش‌فصل موفق به اولین بازی‌شان در لیگ بیست‌وچهارم رسیده‌اند و در طرف مقابل، وضعیت شمس‌آذر بحرانی است و این تیم نه‌تنها مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار خود را از دست داده، بلکه خبری از جذب بازیکنان نام‌آشنای جدید هم نیست تا شرایطی ویژه بر تیم قزوینی حکم‌فرما شود.

جواد نکونام در فاصله ۲ روز تا برگزاری دیدار با شمس‌آذر قزوین درصدد آن است تا بتواند آماده‌ترین بازیکنان را برای حضور در ترکیب تیم خود انتخاب کند. نکونام برخلاف فصل گذشته به دنبال پیاده‌سازی آرایش ۴دفاعه است و در این مسیر، به نظر می‌رسد که حضور رامین رضاییان در سمت راست خط دفاعی آبی‌ها قطعی است و مصدومیت به‌وجود آمده برای ابوالفضل جلالی باعث شده تا او دور از ترکیب اولیه آبی‌ها باشد و احتمالاً میلاد زکی‌پور در ترکیب اصلی استقلال مقابل شمس‌آذر به میدان می‌رود. مهم‌ترین چالش سرمربی آبی‌ها چگونگی چینش آرایش خط دفاعی تیمش برای نبرد با حریف قزوینی است.

آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، بعد از آنکه نام محمدحسین مرادمند در فهرست مازاد جواد نکونام قرار گرفت و در حال حاضر هم این مدافع باتجربه جزو بازیکنان بلاتکلیف بازار تابستانه محسوب می‌شود، به سراغ جذب سامان فلاح رفتند. فلاح که در اردوی پیش‌فصل، روزهای خوبی را در ترکیب استقلال گذراند، احتمالاً برای اولین بازی فصل جدید هم در ترکیب آبی‌ها قرار می‌گیرد و با توجه به مدل بازی استقلال با هدایت جواد نکونام و بازی‌سازی از عقب زمین، به نظر می‌رسد که زوج فلاح، آرمین سهرابیان باشد تا با حضور ۲ مدافع میانی راست‌پا و چپ‌پا، زوج خط دفاعی آبی‌ها چینش شود.

نکونام البته هنوز تصمیم نهایی خود را درباره خط دفاعی استقلال نگرفته و یکی از احتمالات، نیمکت‌نشینی سامان فلاح است. هماهنگی بیشتر رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان، می‌تواند یکی از مهم‌ترین علل نیمکت‌نشینی احتمالی فلاح در دوئل با شمس‌آذر باشد. البته که سیلوا هم توانایی بازی‌سازی ویژه‌ای دارد و همین مسئله باعث شده تا احتمال حضور این مدافع برزیلی باتجربه در جدال با حریف قزوینی مطرح باشد و میدان دادن همزمان با رافائل سیلوا و آرمین سهرابیان می‌تواند یکی از تئوری‌های جواد نکونام برای چینش خط دفاعی تیمش مقابل شمس‌آذر باشد.

سرمربی استقلال البته یک حالت مهم دیگر را هم مقابل خود می‌بیند؛ استفاده همزمان از ۲ مدافع راست‌پا در قلب خط دفاعی. در این‌صورت، سامان فلاح در کنار رافائل سیلوا در قلب خط دفاعی استقلال قرار می‌گیرند و آرمین سهرابیان نیمکت‌نشین می‌شود. سهرابیان که هفته‌های پایانی فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد، به فرم ایده‌آلی رسیده و جزو بازیکنان موردعلاقه جواد نکونام محسوب می‌شود و همین مسئله سبب شده تا احتمال حضور همزمان فلاح و سیلوا در ترکیب و نیمکت‌نشینی سهرابیان دور از انتظار باشد.

روزبه هافبک می‌شود، سلیمی نیمکت‌نشین؟

جواد نکونام در فصل گذشته بارها به روزبه چشمی در خط دفاعی تیمش اعتماد کرد اما به نظر می‌رسد با تغییرات ساختاری انجام شده، شرایط در فصل پیش‌رو متفاوت خواهد بود و چشمی در خط هافبک کارش را پیش می‌برد. ضمن آنکه ایمان سلیمی هم که چهارمین مدافع حاضر در فهرست آبی‌ها است، از کمترین شانس برای حضور در ترکیب اولیه آبی‌ها برخوردار است و به نظر می‌رسد که یک مهره جانشین مناسب خواهد بود و در صورت محرومیت و یا مصدومیت احتمالی هر کدام از مدافعان، نکونام به سراغ استفاده از سلیمی می‌رود.

کد خبر 874285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha