نثاری گفت: مجلس به واسطه وظیفه ذاتی خود به بررسی دقیق کارنامه و برنامه‌های هر یک از وزرا پرداخته و با دقت تخصص، تعهد، کارآمدی و پاک دستی هر یک از وزرای پیشنهادی مرور می‌شود.

کابینه پیشنهادی پزشکیان

علیرضا نثاری نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به بررسی کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون‌های مجلس، اظهار کرد: در این ۳ روز جلسات فشرده کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی کابینه دولت مسعود پزشکیان برگزار شد و امروز نیز آخرین روز بررسی وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون است.

وی ادامه داد: هر یک از وزرای پیشنهادی با حضور در تمامی کمیسیون‌ها، برنامه‌های خود را ارائه دادند، امروز نیز وزیر آموزش و پرورش، کشور و ... در جلسات حضور پیدا کردند.

نثاری بیان کرد: مجلس به واسطه وظیفه ذاتی خود به بررسی دقیق کارنامه و برنامه‌های هر یک از وزرا پرداخته و با دقت تخصص، تعهد، کارآمدی و پاک دستی هر یک از وزرای پیشنهادی مرور می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که برای نمایندگان مجلس پیرامون بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مهم است، سابقه و آشنا بودن با مسائل و چالش‌های هر وزارتخانه است، درواقع همکاران ما بررسی می‌کنند که وزرای پیشنهادی با نقاط ضعف و قوت وزارتخانه مربوطه شناخت کامل را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان فراجناحی است، گفت: بعید می‌دانم هیچ یک از وزرای پیشنهادی در دریافت رای اعتماد از مجلس باز بمانند.

نثاری در پاسخ به سوالی مبنی بر رد صلاحیت وزرای رفاه، بهداشت و کشور در صحن مجلس، بیان کرد: حرف و حدیث پیرامون این وزرا وجود دارد اما واقعیت اصلی را باید در صحن دید، درحال حاضر با وزیر کشور دو جلسه برگزار کردیم و باید منتظر ماند و نتیجه قطعی را در صحن علنی ببینیم.

این نماینده مجلس درباره رد صلاحیت وزیر بهداشت پیرامون حواشی ایجاد شده در جلسه کمیسیون اجتماعی، گفت: احتمال رد صلاحیت او بعد از حواشی جلسه کمیسیون اجتماعی ضعیف می‌دانم، آنچه که مهم است، دغدغه و برنامه‌های هر وزیر پیشنهادی در حیطه تخصصی‌شان است.

کد خبر 874427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha