دیوید گندلمن کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: من فکر می‌کنم که دولت ایران به عمد و مخصوصاً سیگنال‌های متناقض ارسال می‌کند.

ایران - اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، ایران نوشت: گذشت چند روز از ترور اسماعیل هنیه در تهران و بی‌خبری صهیونیست‌ها از ابعاد حمله احتمالی ایران به اسرائیل، ساکنین سرزمین‌های اشغالی را دچار ترس روزافزونی کرده است. تا جایی که رسانه‌های عبری‌زبان و تحلیلگران صهیونیستی نیز اتفاق نظر دارند که ایران به خوبی توانسته یک عملیات روانی موفق را علیه اسرائیل پیش ببرد.

دیوید گندلمن کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی گفت: من فکر می‌کنم که دولت ایران به عمد و مخصوصاً سیگنال‌های متناقض ارسال می‌کند. یک پیام این است که حمله ایران به اسرائیل قریب‌الوقوع است و بعد از چند ساعت یک پیام متناقض دیگری می‌آید که احتمال دارد اسرائیل با حماس در مذاکرات آتش بس به نتیجه برسد و ایران نیز در حمله خود به اسرائیل تجدیدنظر کند. این چرخه‌ای است که در چند روز اخیر شاهدش بودیم.

اورشلیم پست هم در گزارشی با اذعان به اینکه ساکنین سرزمین‌های اشغالی در اضطراب شدید زندگی می‌کنند و ایران می‌تواند تنها با یک تهدید، اسرائیل را مختل کند، نوشت: استراتژی معلق نگه‌داشتن از سوی ایران، بدون شلیک حتی یک گلوله، ضربه قابل توجهی به اسرائیل وارد کرده است.


کد خبر 874521
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    1 0
    جهان سیاست پر از این حرفاست ولی هیچوقت هیچی نمیشه فقط خوراک رسانه ای برای سرگرم کردن مردم دنیاست