در بررسی فوت متیو پری چند تن از جمله ۲ پزشک، دستیار پری و چند فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند.

متیو پری

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در تحقیقات مربوط به فوت متیو پری، بازیگر سریال «دوستان»، ۵ نفر دستگیر شدند.

دادگستری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی که صبح دیروز (پنجشنبه) برگزار شد، گفت تحقیقات نشان داده یک شبکه جنایی زیرزمینی گسترده که شامل دستیار پری و چند پزشک هم می‌شود، با فروش کتامین به این بازیگر از وی سوء‌استفاده کرده و موجب مرگ او شده‌اند.

دادستان گفت: این شبکه شامل دستیار پری، چند واسطه، ۲ پزشک و یک منبع اصلی تامین دارو که به نام «ملکه کتامین» مشهور است، می‌شود.

وی افزود: این متهمان از اعتیاد آقای پری برای ثروتمند شدن خود استفاده کردند و با وجود این که می‌دانستند کارشان خطر بزرگی برای آقای پری دارد، این کار را انجام دادند و به دنبال سود بردن از وی بودند تا مراقبت از سلامتی او.

متهمان اصلی این پرونده دکتر سالوادور پلاسنسیا و قاچاقچی مواد مخدر جاسوین سانگا هستند. آنها با دکتر مارک چاوز و کنت ایواماسا دستیار پری و یک دلال به نام اریک فلمینگ برای تهیه کتامین و فروش آن به پری اقدام کردند و این بازیگر براثر مصرف این مواد ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ در ۵۴ سالگی درگذشت.

۲ متهم ردیف اول که دیروز در دادگاه لس‌آنجلس حضور یافتند، در طول ۲ ماه در پاییز ۲۰۲۳، حدود ۲۰ آمپول کتامین را به مبلغ ۵۵ هزار دلار در اختیار پری قرار دادند. پلاسنسیا در یک پیام متنی پری را مسخره کرده و نوشته بود: تعجب می‌کنم که این احمق این همه پول می‌دهد.

دادستان گفت پلاسنسیا حتی یک بار کتامین غیرقانونی به پری تزریق کرد و متوجه یخ‌زدگی و افزایش فشار خون او هم شد، اما باز هم آمپول‌های اضافی کتامین را در اختیار دستیار وی که دیگر متهم پرونده است گذاشت تا به پری تزریق کند. این در حالی بود که ایواساما هیچ دوره آموزشی پزشکی ندیده بود.

دکتر پلاسنسیا در همان ماه درگذشت پری، به بیمار دیگری گفته بود که این بازیگر با اعتیادش از کنترل خارج می‌شود و با این حال همچنان به دادن کتامین به پری ادامه داد. حکم پلاسنسیا می‌تواند تا ۱۲۰ سال زندان باشد.

برمبنای گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر دکتر مارک چاوز برای یک آمپول ۱۲ دلاری، ۲۰۰۰ دلار از پری دریافت کرد. با بدتر شدن اعتیاد پری، او به دنبال راه‌های دیگری برای به دست آوردن کتامین بود که در نهایت به سراغ دلال‌های خیابانی رفت و با مرگ مواجه شد.

هر ۵ متهم می‌دانستند کارشان غیراخلاقی و غیرقانونی است و پس از مرگ پری همه پیام‌های رد و بدل شده را پاک کردند و پلاسنسیا سوابق و یادداشت‌های پزشکی جعل کرد تا اقدامات خود را موجه نشان دهد.

در بازرسی از خانه سانگه هم ۸۰ آمپول کتامین، هزاران قرص، مت آمفتامین و کوکایین کشف شد که موجب می‌شود حکم او حداقل ۱۰ سال و حداکثر حبس ابد باشد.

کد خبر 874637
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha