وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی خواستار مشارکت کشورهای غربی در دفع حمله احتمالی ایران به سرزمین های اشغالی و همچنین انجام حمله متقابل در واکنش به آن شد.

یسرائیل کاتس

به گزارش همشهری آنلاین، بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد «یسرائیل کاتس»، رئیس دستگاه دیپلماسی این رژیم در مقر وزارتخانه در بخش غربی بیت المقدس اشغالی، با «استفان سژورنی» و «دیوید لامی»، وزرای امور خارجه فرانسه و بریتانیا دیدار کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه خود در این باره آورده که هدف از سفر وزرای امور خارجه فرانسه و بریتانیا به سرزمین های اشغالی، جلوگیری از تشدید تنش در منطقه و ترغیب این رژیم برای دستیابی به توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر سر مبادله اسرای دو طرف و برقراری آتش بس در نوار غزه می باشد.

بنا بر آن چه در بیانیه این وزارتخانه آمده، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با همتایان فرانسوی و بریتانیایی خود عنوان کرده که تل آویو از پاریس و لندن انتظار دارد به صورت علنی برای تهران توضیح دهند که حمله به سرزمین های اشغالی «ممنوع» است.

در این بیانیه همچنین از کاتس خطاب به سژورنی و لامی نقل شده است: در صورتی که ایران حمله کند، اسرائیل انتظار دارد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، بریتانیا و فرانسه، نه تنها در دفاع بلکه در حمله به اهداف مهم در ایران نیز به اسرائیل ملحق شود.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: ایران باید درک کند که اگر تجاوز مستقیم و غیر مستقیم به اسرائیل را متوقف نکند، بهای سنگینی در زمینه های راهبردی و اقتصادی خواهد پرداخت، جایی که این تنها فرصت برای جلوگیری از یک جنگ همه جانبه است.

این در حالی است که در جریان عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین گذشته (۱۳ آوریل ۲۰۲۴)، آمریکا، فرانسه و بریتانیا نقش مهمی در دفاع از رژیم صهیونیستی ایفا کرده و در دفع حملات موشکی و پهپادی گسترده ایران به سرزمین های اشغالی مشارکت داشتند.

کد خبر 874696
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha