شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
۲ نفر

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا پلتفرمز به اتهام اجازه دسترسی به مواد مخدر از طریق شبکه های اجتماعی احضار شد. این در حالی است که چندی پیش، نیک کلگ، رئیس امور جهانی شرکت متا، از تلاش های این شرکت برای مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر سخن گفته بود.

مواد مخدر در فضای مجازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تی تی پی، او اپیدمی مواد افیونی را به عنوان یک مسئله بزرگ بهداشت عمومی خواند از متا، شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام خواست به اتحاد برای جلوگیری از آسیب‌های مواد مخدر بپیوندد تا به اختلال در فروش آنلاین داروهای مصنوعی کمک کند.

اما موتور تبلیغاتی متا، که بخش عمده ای از سود شرکت را تولید می کند، ظاهراً این پیام را دریافت نکرد. در همان روزی که کلگ صحبت های خود را منتشر شد، متا تبلیغات پولی را در پلتفرم های خود منتشر کرد که در آنها مواد افیونی مانند اکسی کدون، ترامادول و پرکاست و همچنین آنچه که به نظر می رسید تکه های کوکائین و قرص های اکستازی باشد، انتشار داد. این البته فقط یک اتفاق نبود.

تحقیقات جدید توسط پروژه شفافیت فناوری نشان می دهد بیش از ۴۵۰ آگهی در اینستاگرام و فیس بوک با هدف فروش مجموعه ای از انواع مواد افیونی منتشر شده است. بسیاری از آگهی‌ها حتی هدف خود را پنهان نمی‌کردند و عکس‌هایی از بطری‌های داروهای تجویزی، انبوهی از قرص‌ها و پودرها، یا بسته های کوکائین را نشان می‌دادند و کاربران را تشویق می‌کردند که سفارش دهند.

آنها اغلب کاربران را به برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده تلگرام یا واتس اپ متا هدایت می کردند تا با فروشندگان ارتباط برقرار کنند. در مورد این تبلیغات، متا از محتوایی سود می برد که خط مشی های آن را نقض می کند و داروهای کشنده را در دسترس عموم قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

پس از این تحقیقات ۱۹ عضو کنگره آمریکا درحال تحت فشار قراردادن «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا هستند تا توضیح دهد که چرا تبلیغات مربوط به مواد مخدر در فیسبوک و اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

کد خبر 874723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha