دو نماینده مجلس در تذکرات جداگانه‌ای از ارائه نکردن برنامه مشخصی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.

صحن مجلس

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهدی کوچک‌زاده در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی برنامه‌ها و خط مشی دولت مسعود پزشکیان در تذکری ضمن انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور باید برنامه کلی خط مشی و اصول خود را به مجلس اعلام می‌کرد و مجلس شورای اسلامی براساس آن به ارائه دیدگاه‌هایش می‌پرداخت منتها آقای رئیس جمهور می‌گوید که برنامه‌اش همان برنامه هفتم و سیاست‌های کلی رهبر است.

وی اضافه کرد: حال سوال این است که اکنون نمایندگان مخالف و موافق درباره چه چیزی صحبت می‌کنند آیا مخالف برنامه هفتم و نهج‌البلاغه هستند؟ اساسا این صحبت‌ها چه معنایی دارد وقتی رئیس جمهور برنامه‌ای به مجلس نداده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری اظهار کرد: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور باید برنامه، خط مشی و اصول کلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد اما رئیس جمهور می‌گوید که برنامه‌اش همان برنامه هفتم توسعه و سند چشم‌انداز است با این وضعیت سوال این است که آیا ما باید به عنوان موافق یا مخالف برنامه هفتم و سند چشم‌انداز صحبت کنیم؟

وی اضافه کرد: وقتی برنامه‌ جداگانه‌ای داده نشده است صحبت ۱۰ نماینده موافق و مخالف که ۱۵۰ دقیقه وقت مجلس را می‌گیرد، چه معنایی دارد.

سلیمی مجددا گفت‌: رئیس جمهور برنامه جداگانه ارائه نکرده و می‌گوید برنامه‌اش همان قانون برنامه هفتم توسعه است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای نگهبان هم تایید کرده است. حال ما اساسا سوال‌مان این است که رئیس جمهور در مواردی هم همچون آموزش و پرورش رایگان، تامین اجتماعی و مسکن چه برنامه‌ای دارد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این دو تذکر گفت: اگر قرار باشد بعد از صحبت هر نماینده موافق و مخالف تذکر و اخطار قانون اساسی داده شود باید حداقل هفت تا هشت روز جلسه برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار کنیم؛ عمدتا تذکرات هم نشان داده که وارد نیست.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح امروز وارد بررسی برنامه، خط مشی و اصول کلی دولت مسعود پزشکیان شدند که طبق آیین‌نامه پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه فرصت اظهارنظر دارند.

کد خبر 874808
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یونس IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    0 0
    مسعود خان،بعد علی تو مردی!